FANDOM

"Avuttomia? Toa Nuvat eivät koskaan ole avuttomia! Juoksemme teidät maahan!"
-Toa Nuva Lewa
Powerless!
Sarjakuva 1 10
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE
Numero 10
Julkaisu 2003
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Randy Elliot
Tussaaja Randy Elliot ja Ray Kryssing
Värittäjä Peter Pantazis

Powerless! (suomeksi Voimattomat!) on vuonna 2003 julkaistu kymmenes BIONICLE-sarjakuvasarjan sarjakuva. Se on ensimmäinen Randy Elliotin piirtämä BIONICLE-sarjakuva.

TiivistelmäMuokkaa

Kopaka Nuva putoaa alaspäin kohti rotkon pohjaa menetettyään elementtivoimansa. Hän onnistuu jumittamaan jääteränsä kuilun seinämien väliin ja pudotus lakkaa. Samaan aikaan Bohrok-Kalit varastavat muiden Toa Nuvien Nuva-symbolit ja nämäkin menettävät voimansa.

Myöhemmin Toa Nuvat jäljittävät Bohrok-Kaleja Po-Wahissa. Kopaka kertoo Turaga Nujun tulleen paikalle ja pelastaneen hänet Jalon Matatunsa avulla. Toat huomaavat Bohrok-Kalit jonkin matkan päässä ja ryhmät kohtaavat toisensa. Bohrok-Kalit esittelevät itsensä ja kysyvät missä Bahragit ovat. Lewa ryntää kohti Kaleja, mutta Gahlok-Kal vangitsee hänet magnetismillään maahan. Onua nostaa maasta valtavan järkäleen, mutta Pahrak-Kal sulattaa sen. Tahu käyttää Hau Nuvansa suojellakseen Toa Nuvia ja kertoo Bahragien kadonneen Mata Nuilta. Nuhvok-Kal saa Tahun sammuttamaan kilven, minkä jälkeen Tahnok-Kal, Kohrak-Kal ja Lehvak-Kal käyttävät voimiaan yhdessä tainnuttaakseen loput Toa Nuvat.

Myöhemmin he heräävät Kalien ollessa kaukana poissa. Toat suunnittelevat seuraavan askeleensa. Gali, Onua ja Pohatu menevät Bohrok-pesään katsomaan ovatko Bahragit yhä siellä, kun Tahu, Lewa ja Kopaka menevät Bohrok-Kalien perään ja yrittävät hidastaa heitä. He myös päättävät katsella ympärilleen Kanohi Nuvien varalta. Lopuksi he vannovat voittavansa Kalit ja saavansa voimansa takaisin.

HenkilötMuokkaa

Katso myösMuokkaa