FANDOM

“Monia vuosisatoja sitten ryhmä Matoraneja päätti tavoitella suurempaa voimaa. He altistivat itsensä Sähköistyneelle Protodermikselle ja muuttuivat Protocairneina tunnetuiksi alkukantaisiksi olennoiksi.”
Teridax Vakamalle, Time Trap
Protocairn
Protocairn
Rahi-laji
Luoja Sähköistynyt Protodermis
Elinympäristö Ei tiedossa
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Ei tiedossa

Protocairnit ovat erittäin tuhoisia olentoja, jotka poikkeavat suuresti muista Raheista.

Biologia Muokkaa

Protocairnit kykenevät hengittämään sekä vedessä että maalla. Kun ne joskus saapuvat jonkin saaren rannikolle ne tuhoavat lähes kaiken, mutta kuolevat heti sen jälkeen. Kuolleiden Protocairnien kehot yhdistyvät ja luovat uutta maata tuhoutuneen tilalle. Niiden eläessä niitä on melkein mahdoton pysäyttää, eivätkä edes Vahkit onnistuneet siinä kovinkaan hyvin.

Parakrekksit seuraavat Protocairneja, koska ne syövät niiden luomaa kivimurskaa.

Historia Muokkaa

Legendan mukaan ryhmä kyläläisiä eräältä saarelta altisti itsensä Sähköistyneelle Protodermikselle voimistuakseen, mutta epäonnistuivat ja muuttuivat tuhoisiksi pedoiksi.

Myös maa-alue, jolle Suuri Temppeli on rakennettu, syntyi Protocairnien hyökättyä. Protocairnit tuhosivat alkuperäisen temppelin yhdessä sen perustana olleen maan kanssa, mutta kuoltuaan loivat uuden maapalasen, jolla nykyinen Suuri Temppeli sijaitsee.

Settitietoa Muokkaa

Protocairnin voi rakentaa Toa Hordika Vakamasta, Whenuasta ja Matausta.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa