Bioarkistot
Advertisement
“Heidän edessään seisoi tusinoittain susia, kehonsa outoja lihaksen ja turkin ja elottoman metallin sekoituksia. Niiden silmät olivat hohtavia alkukantaisen valon pisteitä pimeydessä. Tarduk saattoi haistaa niiden myskien hajun, sekoittuneena kylmän raudan tuoksuun. ”
— Kertoja, Riddle of the Great Beings
Rautasusi
Rautasusi
Eläinlaji
Elinympäristö
Tilanne
Yleinen

Rautasusi on Spherus Magnassa asuva Suurten olentojen luoma biomekaaninen eläinlaji.

Biologia[]

Rautasusi perhe

Kaksi Rautasutta pentuineen.

Sudet ovat mekaanisten ja alkuperäisten osien yhdistelmä, koska ne luotiin sellaisiksi. Niiden luonnolliset osat päästävät outoja hajuja.

Ne ovat loistavia metsästäjiä ja jäljittäjiä, ja sudet ovat myös opetettu taistelemaan, jotta ne voisivat auttaa Spherus Magnan Ytimen sodassa.

Historiaa[]

Suuret olennot loivat Rautasudet, muokkaamalla jo olemassaolevaa lajia auttamaan Ytimen sodassa Spherus Magnassa. Soturilajin jäsen Surel, koulutti sudet taisteluun ja johti niitä taisteluissa.

Sudet saapuivat Bara Magnaan ja joutuivat jäämään alueelle Bara Magnan muodostettua oman planeettansa Rikkoutumisen seurauksena. Rautasudet matkasivat Valkokvartsivuorille, jossa ne alkoivat asumaan Surelin kanssa, suojellen häntä ja tuoden hänelle ruokaa, koska hän ei pystynyt metsästämään sodassa saamiensa vammojen takia.

Pieni rautasusiryhmä kohtasi Tardukin johtaman etsintäpartion. Metsästyseurue ajoi Agoreita takaa jonkiakaa, jolloin Agorit koettivat paeta. Vaikka susia ei oltukaan huijattu, ne perääntyivät ja jättivät Agorit rauhaan. Sitten Agorit tapasivat Surelin, joka kertoi susien historiasta. Tulen ja Jään Elementtilordit saapuivat pian paikalle ja rupesivat taistelemaan toisiaan vastaan. Rautasudet jättivät alueen ja juoksivat pois.

Kun Makuta Teridaxin voitti Mata Nui ja Spherus Magna yhtyi, Rautasudet jäivät asumaan uudellesyntyneelle planeetalle, jonnekkin päin Valkokvartsivuoria.

Esiintymiset[]

Novellit ja jatkotarinat[]

Advertisement