Reidak
Sarjakuva Reidak.PNG
Henkilö
Laji Skakdi
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Fuusioitunut
Ammatti Pimeyden metsästäjä (ennen)
Ryhmät Piraka, Pimeyden metsästäjät (ennen)
Kyvyt ja varusteet
Voimat Maa (vain yhteydessä toiseeen Skakdiin), termiikki- ja infrapunanäkö, mukautuminen
Välineet Sirkkelisaha (ennen), Zamor-laukaisin (ennen)

Reidak oli Pimeyden Metsästäjä Skakdi ja nykyisin Maan Piraka.

Elämäkerta[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Ennen Pimeyden Metsästäjiä[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Reidak on Skakdi, joka asui menestyvällä saarella nimeltä Zakaz. Kuitenkin, hän joutui kiistaan muiden Skakdien kanssa, joka laajeni sarjaksi pahoja taisteluita joka taas puhkesi sodaksi saarella, jonka seurauksena oli se, että suuri osa Zakazista tuhoutui. Koska Reidak oli mukana sodassa, hänet värvättiin Pimeyden Metsästäjiin.

Reidak päihittää Thokin

Pimeyden Metsästäjä[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Ajaksi, jonka Reidak oli Pimeyden Metsästäjissä, hän valitsi tehtävikseen kaikki ne, jotka voi suorittaa taktiikalla ´´nappaa ja murskaa´´, painottaen sanaa ´´murskaa´´. Myöhemmin, Reidak liittyi viiteen kaltaiseensa Pirakaan, jotka ryhtyivät kapinaan The Shadowed Onea vastaan, mutta epäonnistuivat kurjasti. Reidak omisti usein apunsa Vezokille ja Avakille Kanohi-lohikäärmeen vapauttamisessa Metru Nuille. Hän auttoi Vezokia sulattamaan jään lohikäärmeen ympäriltä tämän vapauttamiseksi, tuolloin jättääkseen odottamaan sen tuhoutumista. Hän palasi komppaniansa kanssa yrittääkseen tehdä sopimusta Turaga Dumen Kanohi-lohikäärmeen eliminoimisesta.

Reidak Inika Island Assaultissa.

5000 vuotta sitten; Zaktan johti Reidakin ja muut Pirakat (paitsi Avakin) epäonnistuneeseen kapinaan The Shadowed Onea vastaan. The Shadowed One yrittää tappaa Zaktanin silmäsäteillään, mutta kaikki yllättyvät nähdessään Zaktanin selviytyvän.

Mutaatio[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kun Reidak ja muut Pirakat heräsivät, he eivät halunneet kohdata kahtatoistaa Toaa, Axonnia ja kaikkia vapaita Matoraneja. Myöhemmin he seurasivat Toa Inikoita Mahri Nuille, he eivät tienneet Onkalon mutageenista, ja mutatisoituivat. He taistelivat Toa Mahreja vastaan, mutta heidät voitti Axonn. Reidakin ja muut pirakat vangitsivat Mata Nuin Ritarikunta, ja heidät vangittiin vesitankkeihin Daxialle. Myöhemmin, kun Teridax tuhosi Daxian, Reidak vietiin Zakazille ja hän fuusioitui Sähköistyneessä Protodermiksessä neljän muun Pirakan, Zyglakin, Vortixxin ja Steltin työläisen kanssa.

Reidak settinä.

Reidak minifiguurina

reidak Voya Nui Online Gamessa.

Luonne[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Reidak pitää asioiden särkemisestä ja on todella kärsimätön. Hän ei pidä suljetuista paikoista ja haluaa aina vapaata tilaa. Vaikka hän ei sitä usein näytäkkään, Reidak on todellisuudessa todella älykäs. Koska hän on voimakas, hänen ei tarvitse useinkaan käyttää älyään kohteen voittamiseen.

Kyvyt[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  • Taidot: Vaikka Rediak ei näytä sitä usein hän on todella älykäs. Hänellä on myös hyvät jäljitystaidot.
  • Voimat: Reidak hallitsee maata toimiessaan toisen Skakdin kanssa. Hänellä on myös silmäsäteet joiden avulla häntä ei voi voittaa kahdesti samalla taktiikalla, sekä terminen ja infrapuna silmävoimat.
  • Välineet: Ennen kuin Reidak meni Tyrmään ja mutatisoitui hän kantoi sirkkelisahaa jolla voi muuttaa maan juoksuhiekaksi sekä Zamor-laukaisinta jolla pystyi ampumaan antidermis-palloja jotka orjuuttavat kohteen. Näiden aseiden tilanne on nykyisin epätiedossa.

Varusteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

BH Sirkkelisaha.png

Sirkkelisaha Voya Nui Online Gamessa.

Sirkkelisaha oli Piraka Reidakin ase. Sen toisessa päässä on pora ja toisessa sirkkelisaha. Tällä aseella on kyky saada kiinteä maa juoksuhiekaksi. Sitä voi käyttää myös lähitaisteluaseena.

VNOLG sirkkeli.png

Esiintymiset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kirjat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Sarjakuvat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Epäkanooniset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Ulkoisia linkkejä[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]