FANDOM

“Jopa keskellä yötä Roxtusin kaupunki oli kiireinen. Skrall-partiot olivat jatkuvasti liikkeellä, kun taas luunmetsästäjät ratsastivat porteille mukanaan vangittuja Glatorianeja ja Voroxeja myytäväksi. Aavikolta siepatut Agori-vangit työskentelivät ahkerasti rakentaessaan uusia muureja ja korjatessaan Skrallien aseita ja haarniskaa. Työ ei koskaan pysähtynyt... sen ei annettaisi, Tuma tiesi.”
— Kertoja, Empire of the Skrall
Roxtus
Roxtus Legendan paluussa
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Kiviheimo, orjat
Tilanne
Pääsuoja yhdistetty muihin kyliin

Roxtus oli kiviheimon kylä Bara Magnassa.

Sijainti Muokkaa

Roxtus sijaitsi Mustaharjavuorten eteläosissa. Osa kylästä sijaitsi Kallovuorella. Skrall-joki virtaa lähellä Roxtusia.

Historia Muokkaa

Roxtus portaat

Portaat Roxtusissa.

Roxtus rakennettiin ennen Ytimen sotaa. Siellä asui tuntemattomia olentoja, jotka kuitenkin mystisesti katosivat.

Mustaharjavuorten pohjoisosissa asuvien Skrallien jouduttua Baterrojen hyökkäysten kohteeksi heidän viimeinen johtajansa Tuma määräsi heidät muuttamaan etelään. Kiviheimo saapui tyhjään Roxtusiin, jota he alkoivat linnoittaa ja aseistaa. Muiden kylien asukkailta kiellettiin pääsy Roxtusiin.

Roxtus oli Kiviheimon siellä asuessa aina vilkas jatkuvista Skrall-partioista, Luunmetsästäjistä ja työskentelijöistä johtuen. Luunmetsästäjät möivät Skralleille aavikolla nappaamiaan Agoreja ja Glatorianeja. Roxtusiin alettiin myös vangita Voroxeja erinäisiin tarkoituksiin.

Eräs Agori matkusti Roxtusiin etsiessään Glatorianeja, jotka voisivat puolustaa Vulcanusta. Hän maksoi suuren määrän Thornaxeja Atakukselle ja eräälle Skrallille, kunnes sai sopimukseen Skrallin sinetin.

Skrallien napattua Malumin hänet tuotiin Roxtusiin. Tuma käski hänen näyttää kuinka Voroxeja hallittiin, ja Malum vietiin areenalle. Siellä kaksi Voroxia päästettiin irti, ja Malum näytti kuinka pysäyttää ne. Skrallien yrittäessä samaa Voroxit kuitenkin syöksyivät suoraan Skrallin kimppuun, ja harhautuksen turvin Malum ja Voroxit pääsivät pakenemaan.

Gresh ja Strakk livahtivat kerran Roxtusiin etsimään miekkaa, joka oli varastettu Ackarilta. Löydettyään miekan he päästivät irti joukon Spikitejä ja pakenivat kaaoksen turvin tainnutettuaan portinvartija Atakuksen.

Myöhemmin Mata Nui tuli Roxtusiin vapauttamaan sinne vangitut Kiinan ja Berixin. Hän kohtasi Tuman ja kaksikko aloitti taistelun. Mata Nui voitti hänet ja Agori Metus saapui paljastaen olevansa petturi. Kuitenkin Scarabax-kuoriaisten muodostama jättiläinen hyökkäsi Skrallien kimppuun, jolloin muiden kylien asukkaat tulivat taistelemaan. Taistelun jälkeen Roxtusin asukkaat pakenivat ja sen pääsuoja liitettiin Yhdistyneisiin kyliin.

Maaperä ja ilmasto Muokkaa

Roxtus

Roxtusin sisäänkäynti.

Roxtus oli Bara Magnan suurin kylä. Se oli vilkas kylä, jossa sotilaallisuus on kaikki kaikessa. Roxtus koostui lähinnä yhdestä suuresta suojasta sekä monista pienemmistä suojista sen sisä- ja ulkopuolella.

Roxtusin areena Muokkaa

Roxtusin areena oli paikka, missä Skrallit harjoittelivat, minne Glatorianit eivät yleensä menneet. Areena oli pyöreä, ja sitä reunustivat terävät kalliot. Maahan oli kaiverrettu Skrallien symboli.

Entiset asukkaat Muokkaa

Kiviheimolla oli kylässä vangittuja Agoreita, jotka toimivat orjina korjaten Skrallien taisteluvarusteita. Muiden kylien asukkaat aavistelivat tätä, mutta heimo aina kielsi huhut.

Roxtusin taistelun jälkeen orjat vapautettiin.

Kiviheimo Muokkaa

Roxtus oli kiviheimon kylä, joten luonnollisesti heimo oli suurin asukasryhmä. Skrallit asuivat kylässä ja toimivat areenalla aina sen hyväksi. Kiviheimon Agorit, jotka toimivat Skrallien tukijoina, asuivat myös kylässä.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa