Saarelaiset
Tuliheimon kyläläisiä animaatio.png
Laji
Voimat Ei ole
Elinalueet Okoto
Tilanne Aktiivisia

Okotolaiset ovat Okotolla elävä älyllinen laji.

Historia[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Okotolaisia eli saarella jo tuhansia vuosia sitten. Ekimu ja Okoto takoivat heille naamioita, ja he käyttivät niitä muokatakseen saarta mieleisekseen. Okotolaiset suosivat Ekimun naamioita, mikä teki Makutan kateelliseksi. Tämä johti lopulta Päävoimanaamion takomiseen ja molempien veljesten uneenvaipumiseen. Tuolloiset suojelijat löysivät Ekimun elottoman kehon ja kuulivat siitä Sankarien profetian.

Myöhemmin kallohämähäkit alkoivat vallata okotolaisten kyliä. Nykyiset suojelijat kokoontuivat Ajan temppeliin ja lausuivat Sankarien profetian. Tähtien asettuessa suoraan linjaan kuusi Toaa laskeutui Okotolle. Suojelijoiden opastuksella he noutivat kultaiset voimanaamionsa.

Yhteiskunta ja kulttuuri[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Okotolaiset elävät kuudessa eri heimossa Okoton alueiden mukaan. Suojelijat ovat heimojen johtajia ja kylänvanhimpia. Kylänvanhimman asema periytyy sukupolvelta toiselle. Okotolaisten pyhin paikka on Ajan temppeli.

Okotolaiset kantavat naamioita. Suojelijoiden naamiot eroavat kaksivärisyydellään tavallisista naamioista. Vain suojelijat kantavat aseita.

Tunnetut saarelaiset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Tulen suojelijan poika

  • Bingzak - nuori viidakkoheimolainen
  • Harvali - viidakkoheimoon kuuluva arkeologi
  • Nykyiset suojelijat
  • Päävoimanaamion takomisen aikaiset suojelijat
    • Agarak
    • Epolim
    • Kerato
    • Mamuk
    • Owa
    • Udapo
  • Narmoton poika
  • Tuliheimolaiset, jotka saapuivat Tahun laskeutumispaikalle