FANDOM

“Olisin typerys valehdellessani ja teeskennellessäni etten tehnyt noita asioita; tietysti minä tein. Mutta tarinaa on enemmänkin kuin se, ja on yksi asia joka sinun täytyy aina muistaa historiasta: voittajat kirjoittavat kaikki kirjat.”
— Sahmad
Kirjaikoni Tällä sivulla käsitelty julkaisu on saatavilla Bioarkistojen liitteenä. Katso sivu Liite:Sahmad's Tale.

Sahmad's Tale (suomeksi "Sahmadin tarina") on vuosina 2010-2011 julkaistu kuunnelmamuotoinen jatkotarina. Tarina kertoo Sahmadista, joka etsii syytä Rautaheimon tuhoon. Tarina on seitsenosainen ja sen lukija on Greg Farshtey kuten muillakin BIONICLEstory.comin kuunnelmilla.

Juoni Muokkaa

Sahmad muistelee Rautaheimon tuhoa. Rautaheimossa puhkesi uneksintarutoksi kutsuttu tauti, joka vei kyvyn nähdä unia. Jotkut olivat Sahmadin tavoin taudille immuuneja. Heidän oli piilouduttava luolaan, kunnes muu heimo oli kuollut. Lopulta eloonjääneet matkustivat eri suuntiin. Sahmad itse kulki Bara Magnaan, missä hän hankki itselleen Spikitin ja vankkurit. Hän huomaa Mata Nuin ja Teridaxin taistelun ja aikoo yrittää selvittää heimonsa tuhon syyn ennen Bara Magnan tuhoutumista.

Yöllä Sahmad tapaa Tellurisin rikkinäisen Skopio XV-1:n luota. Hän houkuttelee Tellurisin mukaansa, ja he jatkavat matkaansa pohjoiseen. He kohtaavat käärmeeksi muuttuneen Metusin, joka kertoo menettäneensä kykynsä nähdä unia. Heidän puhuessaan Spherus Magna yhdistyy. Kolmikko menee alueelle, jolla Metus menetti uneksintakykynsä. Heidän tutkiessaan maastoa lonkerot vetävät heidät maan alle.

Sahmad herää parannuskammiosta, jossa hänelle kerrotaan hänen nukkuneen 750 vuotta. Sahmad ei usko tätä, ja lähtee kiertelemään Uuden-Ateron kaupunkia. Hän huomaa erään rautaheimolaisen ja seuraa tätä. Sahmad uskoo hetken ajan kaikkea todeksi, jolloin Agori ampuu hänet Thornax-laukaisimella.

Sahmad herää jälleen kammiossa, joka tällä kertaa on täynnä Rautaheimon Agoreita. Vihaisena Sahmad käskee illuusioiden tekijän näyttäytyä, jolloin illuusio purkautuu ja Agorit paljastuvat Skrallien sisariksi. Annona alkaa näyttäytyä Sahmadille ja kertoo aiheuttaneensa uneksintaruton syömällä rautaheimolaisten unet ravinnokseen.

Telluris ja Agoriksi palautunut Metus ilmestyvät luolaan. Sahmad seuraa heitä maanpinnalle, jonne Annona on jo ehtinyt paeta. Sahmad käskee Metusin ja Tellurisin seurata häntä, ja he teleportaavat Annonan mukana Aqua Magnan rannalle. Kolmikko seuraa Annonaa Skakdien ja kultaisen olennon linnoitukselle.

Annona vangitsee Skakdeja illuusioihin, mutta kultainen olento saapuu ja lävistää Annonan kivipiikeillä. Annona kuitenkin imee Skakdien unia ravinnokseen ja vahvistuneena vapauttaa itsensä. Telluris menettää järkensä ja kuolee yrittäessään surmata Annonan. Sahmad katkaisee Metusin avulla kivipiikin aseekseen ja iskee sillä Annonaan. Hän uneksii unettomasta maailmasta, ja kultaisen olennon voima toteuttaa hänen unensa. Annona tekee ehdotuksen, että kultainen olento toteuttaisi tälle maailman, jossa tämä saisi rauhassa imeä olentojen unia ravinnokseen. Sahmad uneksii Annonalle sopivan maailman, mutta täyttääkin sen tämänkaltaisilla unensyöjillä, jotka tulevat tappamaan toisensa. Annonan kadotessa kultainen olento kiittää Sahmadia, ja Sahmad lähtee aikomuksenaan matkata pohjoiseen.

Hahmot Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa