Bioarkistot
Advertisement
“Siellä on monia petoja. Kaikki eivät kuitenkaan ole vaarallisia. Scarabaxit, esimerkiksi, ovat hyönteisiä, jotka kuljeksivat autiomaassa. Niitä on oikeastaan melko mukava olla ympärillä.”
Tarduk, Glatorian Arena
Scarabax-kuoriainen
Scarabax-kuoriainen
Eläinlaji
Elinympäristö
Tilanne
Yleinen

Scarabax-kuoriaiset ovat hyönteisiä, joita elää Bara Magnan autiomaassa.

Biologia[]

Scarabax-kuoriaisia elää Bara Magnan joutomailla. Ne ovat yöeläimiä, jotka etsivät öisin ruokaa. Päivisin ne elävät maanalaisissa tunneleissa. Niillä on myös kuorensa alla siivet, joilla lentää. Scarabaxit osaavat kaivautua maahan, jos haluavat paeta tai piiloutua.

Historia[]

Kerran Vulcanukseen matkalla ollut Exsidian-karavaani jäi ansaan erääseen Mustaharjavuorilla olevaan tunneliin. Greshin tutkiessa edeltä hän oli vähällä astua Scarabax-kuoriaisten joukon päälle, mikä aiheutti kuohuntaa hyönteisten joukossa. Yhtäkkiä paikalle syöksyi Hiekkalepakko, ja äkillisestä liikkeestä säikähtäneinä kuoriaiset hypääsivät sen kimppuun. Syötyään Hiekkalepakon. Yhdessä ne hajaantuivat eri suuntiin.

Ignikan laskeutuessa Bara Magnaan joukko Scarabax-kuoriaisa oli samaan aikaan lähistöllä. Ne menivät sen ympärille, ja yhden niistä koskettaessa Ignikaa se alkoi hohtaa ja muodosti itselleen kehon. Säikähtäneet kuoriaiset pakenivat paikalta. Yksi niistä kuitenkin jäi, ja pian ystävystyi Mata Nuin kanssa ja koki monia seikkailuja.

Tunnetut Scarabax-kuoriaiset[]

Kyvyt[]

Scarabax-jättiläinen[]

Scarabaxien muodostama jätti

Scarabax-jättiläinen pelottelee Skralleja.

Scarabax-jättiläinen on suuri Scarabax-kuoriaisten muodostama olento, joka pelotteli Skralleja ja Luunmetsästäjiä.Sen jälkeen kuoriaiset hajaantuivat ja kaivautuivat maahan.

Triviaa[]

  • Jotkut Agorit pitävät kuoriaisten seurasta. Skrallit kuitenkin vertaavat vihollisiaan niihin.

Settitietoa[]

Clicksettinä

Click settinä.

Click- niminen kuoriainen julkaistiin 33-osaisena mainossettinä syksyllä 2009. Iso-Britanniassa sen saivat Legendan paluun etukäteen varanneet, Pohjois-Amerikassa sen sai Brickmaster-lehden syys-lokakuun numerossa, ja Eurooppaan sen voi tilata virallisesta Shop at Home -verkkokaupasta.

Esiintymiset[]

Kirjat[]

Novellit ja jatkotarinat[]

Sarjakuvat[]

Muut kaanoniset[]

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement