Secrets and Shadows
Sarjakuva 1 15.png
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE (alkuperäinen sarja)
Numero 15
Julkaisu 2003
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Randy Elliot
Värittäjä Peter Pantazis

Secrets and Shadows (suomeksi "Salaisuuksia ja varjoja") on 15. BIONICLE-sarjakuva alkuperäisessä numeroinnissa. Se julkaistiin vuonna 2003.

Juoni[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Makuta oli voitettu ja Mata Nuille oli palannut rauha. Saaren asukkaat olivat löytäneet jälleen entisen kotisaarensa Metru Nuin ja valmistautuivat palaamaan sinne. Toa Nuvat Kopaka, Tahu ja Gali sekä Turaga Nokama olivat Mata Nuin rannalla paikassa, johon Kopaka oli aikoinaan rantautunut. He puhuivat Metru Nuista.

Toisaalla Toa Takanuva, Turaga Vakama ja Jaller keskustelivat myös Metru Nuista. Vakama varoitti, että siellä olisi monia vaaroja. Hän muistutti tarinasta Toa Nuvista ja Rahkshi Kaitoista ja alkoi kertoa sitä.

Tarinassa Tahu, Lewa ja Kopaka olivat Rahksheja etsiessään matkanneet Le-Wahiin. Siellä he näkivät metsässä kohdan, jossa oli kaadettu paljon puita. He menivät sinne ja kohtasivat Matoraneja, joilla oli saastuneet naamiot. Kopaka teki jäämuurin pidätelläkseen niitä. Tahu näki Varjo-Kraatan, joka oli saastuttanut naamiot. Lewa käytti siihen ilmavoimiaan. Kopaka totesi, ettei se olisi voinut kaataa metsää. Toat jatkoivat etsimistä.

Myöhemmin Toat seurasivat selkeitä jälkiä. Pian he kohtasivat kaksi Rahkshi Kaitaa, Zan ja Von. Za muuttui pyörremyrskyksi ja kävi Toien kimppuun. Lewa taisteli Vota vastaan, mutta se imi häneltä energiaa. Kopaka loi jäästä peilejä, jotka heijastivat Von säteen Zahan. Kopaka lähti hakemaan Pohatua ja Onuaa, kun Tahu huolehti Lewasta. Hän sorti kalliota Von päälle. Rahkshi Kaitat oli voitettu.

Vakama lopetti tarinansa ja totesi, että Toille tuli kertoa totuus ja että yksi tarina oli vielä kertomatta. Turagat ja Toat kokoontuivat rannalle. Turagat kertoivat, että Toa Nuvat eivät olleet ensimmäiset Toat.

Hahmot[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]