Bioarkistot
Advertisement
Fero oli usuttamaisillaan ratsunsa juoksuun, kun Skirmix alkoi ravistella päätään ja purra hampaillaan. Eläin aisti saalista.”
— Kertoja, Raid on Vulcanus
Skirmix
Skirmix setti
Eläin
Laji Kiviratsu
Sukupuoli Koiras
Omistaja(t) Fero
Tilanne Elossa

Skirmix on Luunmetsästäjä Feron kiviratsu.

Elämäkerta[]

Joskus Fero taisteli Skirmixiä vastaan ja voitti. Skirmix alkoi kunnioittaa Luunmetsästäjää, ja siitä tuli hänen ratsunsa.

Skirmixillä ratsastaen Fero yritti napata Agori Berixin, mutta heidät pysäyttivät Glatorianit Gresh, Tarix ja Strakk. Taistelun jälkeeen Fero ja Skirmix pakenivat Skirmixin juostessa Strakkin yli.

Fero lähti Skirmixin kanssa jäljittämään Strakkia epäonnistuttuaan ratsaamaan Vulcanuksen. Kaksikko seurasi tätä ja tämän saattamaa exsidian-karavaania Mustaharjavuorilla, ja karavaanin jäädessä eristyksiin tunneliin Fero päätti ratsastaa tunnelin toiseen päähän. Saavuttuaan Skrall-joelle he kuitenkin kohtasivat Malumin ja lauman Voroxeja. Taistelun aikana Fero loukkaantui.

Skirmix

Fero ratsastaa Skirmixillä aavikolla.

Fero ja Skirmix olivat kerran aavikolla kuljeskelemassa, kun Skirmix havaitsi lähestyvän karavaanin. Fero ratsasti paikalle, ja kohtasi Gelun, joka oli lähettänyt karavaanin pakoon Ferolta. Fero laskeutui Skirmixin selästä ja taisteli Gelun kanssa, mutta hävisi lopulta. Gelu ampui muutaman Thornaxin Skirmixiä kohti ja lähti.

Pian Fero ja Skirmix liittyivät joukkoon, jonka tavoitteena oli tuhota Vulcanus. Luunmetsästäjät yrittivät ratsastaa kylään Rautakanjonin kautta, mutta useiden Agorien rakentamien ansojen aiheuttamien onnettomuuksien jälkeen Fero määräsi joukkosna perääntymään. Luunmetsästäjät ratsastivat pitkään poispäin, mutta yllättäen kääntyivätkin takaisin ja kiersivät Vulcanukseen Nestemäisen hiekan meren kautta. Fero laskeutui Skirmixin selästä taistellakseen kylää puolustavia Glatorianeja vastaan, mutta joutui lopulta ratsastamaan pakoon.

Fero ja Skirmix osallistuivat Roxtusin taisteluun, mutta pakenivat Feron huomattua taistelun hävityksi.

Fero ja Skirmix sarjakuvassa

Fero ja Skirmix

Kyvyt[]

Skirmix pärjää muiden kiviratsujen tavoin pitkään ilman vettä tai ruokaa. Skirmixillä on myös tarkka tarkat aistit, erityisesti haju ja kuulo. Skirmixillä on suojanaan hampaat, terävä häntä ja kynnet.

Esiintymiset peleissä[]

Skirmix esiintyy Agorien puolustuksessa Feron ratsuna. Heidän vastustuskykynsä on keskitasoa, ja he ovat hitaita. Pelissä heitä on tarkoitus estää pääsemästä Agori-kylään.

Kulissien takana[]

Skirmix-malli suunniteltiin vuonna 2008 ja sen nimesi BIONICLE.comin sivutekijä Kelly McKiernan. Malli sisältyi Fero & Skirmix -settiin, joka julkaistiin vuonna 2009.

Skirmix-mallia käytettiin BIONICLE: Legendan paluu -elokuvassa kaikkien kiviratsujen mallina.

Esiintymiset[]

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Sarjakuvat
Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement