FANDOM

Skrall-joki on joki Bara Magnassa mikä mutkittelee Joutomaiden halki.

Historiaa Muokkaa

Joen lähde sijaitsee Mustaharjavuorilla, josta se valuu Nestemäisen hiekan mereen ja eristää Petollisuuden dyynit Pelon kanjonista. Skrallit ovat rakentaneet padon jokeen, jolloin vain pieni puro vettä pääsee alavirtaan. Monet heimot ovat hävinneet Areenaotteluissa padon hallinnasta Skralleille.

Viedessään Exsidian kuljetusta Vulcanukseen Iconoxista, Glatorianit Gresh ja Strakk sekä Agorit Kirbold ja Tarduk putosivat Pimeistä putouksista Skrall-jokeen sen jälkeen kun ex-Glatorian Malum ja hänen Vorox-laumansa olivat jahdanneet heitä.

Gresh meni tajuttomaksi osuessaan joen pohjaan, mutta Strakk pelasti hänet kun Ackar ja Kiina saapuivat. Exsidian vaunu putosi myös joen pohjaan, jolloin vaunu hajosi ja Exsidian harkot putosivat jokeen. Kiinan ehdotuksesta he käyttivät Strakkia syöttinä ja huijasivat Skrallit nostamaan vaunun ja Exsidianin joesta. Glatorianit onnistuivat yllättämään Skrallit ja varastamaan vaunun heiltä.

Yrittäessään löytää Malumia auttamaan Luunmetsästäjien hyökkäyksessä, Glatorianit Gelu ja Ackar, menivät Skrall-joelle ja löysivät Voroxien jälkiä, jolloin heidän kimppuunsa kävi Voroxeja ja Zeskejä.

Skrall-joki virtaa nyttemmin vapaasti, koska se on vapautettu Skralleilta.