Bioarkistot
Advertisement
“Heidät oli määrätty uudelleen rangaistustehtävälle, ruokkimaan kaksipäisiä Spikitejä karsinoissaan. Spikitien ollessa sellaisia kuin olivat, myös ruokkijat itse päätyivät väistämättä ruoaksi.”
— Kertoja, Empire of the Skrall
Spikit
Spikit kahdella jalalla
Eläinlaji
Elinympäristö
Tilanne
Yleisiä

Spikitit ovat kaksipäisiä eläimiä, joita elää Bara Magnassa. Niitä käytetään yleensä vetojuhtina.

Biologia[]

Spikitit ovat nelijalkaisia, kaksipäisiä voimakkaita eläimiä. Niillä on kahdesta päästään huolimatta vain yksi mieli. Mikäli Spikit menettäisi toisen päänsä, sen olisi mahdollista vielä selvitä hengissä. Spikitejä käytetään voimakkuutensa takia vankkureiden vetämiseen.

Spikit

Spikit aavikolla.

Spikitejä elää Spherus Magnalla Bara Magnan alueella.

Spikitit tunnetaan ahneesta ruokahalustaan. Niiden onkin jatkuvasti saatava nälkänsä tyydytettyä, tai ne syövät kaiken läheltään, elävät olennot mukaan lukien. Ne eivät pidä ahtaista paikoista tai dyynikäärmeistä.

Sahmadin omistama Spikit on taitava taistelemaan kiviratsuja vastaan.

Historia[]

Aavikolla elävä Rautaheimon Agori Sahmad sai erään Spikitin uskollisuuden ruokkimalla sitä. Hän käytti sitä areenaotteluissaan vetämään Baranustaan.

Skrallit pitivät Spikitejä Roxtusissa aitauksissa. He käyttivät Spikitejä rangaistuskeinona: jos Skrallit epäonnistuivat täyttäessään heille annettua tehtävää, heidät määrättiin ruokkimaan Spikitejä. Usein tämä johti siihen, että Spikitit söivät ruoan lisäksi myös Skrallit.

Metus hankki erään Spikitin vetämään täynnä exsidiania olevat vankkurit karavaaniin Iconoxista Vulcanukseen. Dyynikäärmejoukon hyökätessä karavaanin kimppuun Spikit hätääntyi, mutta Kirbold onnistui rauhoittamaan sen. Karavaanin jäädessä kivivyöryn alle Mustaharjavuorilla Spikit ainoastaan kolhiintui. Karavaanin joutuessa suljettuun kammioon Spikit hätääntyi jälleen, mutta rauhoittui päästessään ulos.

Spikit sarjakuva

Sahmadin Spikit

Greshin ja Strakkin tunkeutuessa Roxtusiin he päästivät irti joukon Spikitejä, jotka kuitenkin saatiin kiinni.

Exsidian-karavaanin pudotessa Synkistä putouksista Spikit pakeni, mutta tilalle hankittiin Roxtusista uusi.

Baranus V7 settinä

Spikit vetämässä Baranus V7:ä

Spikitejä käytettiin apuna Bara Magnan kylien yhdistmäisessä.

Sahmad taisteli vastikään Ackaria ja Kiinaa Spikitinsä vetämällä Baranuksella. Sahmad ja Spikit kuitenkin hävisivät. Jonkin ajan kuluttua Sahmad matkasi pohjoiseen Spikitinsä, Telluriksen ja Metuksen kanssa tutkimaan syytä uneksintaruttoon. Sen aiheuttanut Annona veti heidät maan alle, mutta Spikit ilmeisesti jäi pinnalle. Spikit jäi pohjoiseen kolmikon teleportatessa Aqua Magnan rannalle Annonan mukana.

Kulissien takana[]

Spikit-malli sisältyi vuonna 2009 julkaistuun Baranus V7 -settiin, jossa olivat myös Baranus V7 ja Sahmad.

Esiintymiset[]

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Sarjakuvat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement