Struggle in the Sky
Sarjakuva 1 20.png
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE: Metru Nui
Numero 20
Julkaisu 2004
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Randy Elliot
Värittäjä Pete Pantazis

Struggle in the Sky (suomeksi "Kamppailu taivaalla") on 20. BIONICLE-sarjakuva alkuperäisessä numeroinnissa. Se julkaistiin vuonna 2004 ja se on Metru Nui -sarjan viides sarjakuva.

Juoni[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Pimeyden Metsästäjät Nidhiki ja Krekka etsivät kolmea vapaata Toa Metrua. Nidhiki, joka tiesi, miten Toat ajattelevat, sanoi Toien olevan yllä lentäneessä ilmalaivassa. Kaksikko lähti lentämään sitä kohti.

Nidhiki sarjakuvassa

Samalla Toa Metrut Vakama, Nokama ja Matau suunnittelivat kulkureittejä ilmalaivassa. Joukko Vahkeja huomasi heidät ja hyökkäsi heidän kimppuunsa. Toat voittivat Vahkit taistelussa.

Tämän jälkeen Nidhiki ja Krekka saapuivat ilmalaivaan. Krekka jäädytti Vakaman Kanoka-kiekolla, mutta Matau otti Vakaman kiinni estäen tätä särkymästä. Nidhiki ampui Matauta energialla ja tämä menetti otteensa.

Coliseumissa Turaga Dume mietti tulevaisuutta, kun hänen lentävä Rahi-apulaisensa Nivawk palasi hänen luokseen. Se kertoi Nidhikin ja Krekkan edistymisestä. Dume lähetti sen takaisin seuraamaan kaksikkoa.

Ilmalaivassa jäätynyt Vakama putosi Mataun päälle eikä siksi särkynyt. Nidhiki ampui energiaa Nokamaan, mutta tämä väisti. Nokama rikkoi tukirakenteet tasosta, jolla Nidhiki seisoi, ja Nidhiki putosi.

Vakama loi lämpöä ja vapautui jäästä. Hän ampui Krekkaa teleportaatio-Kanokalla, ja tämä siirtyi ulos ilmalaivasta. Vakama, Nokama ja Matau pakenivat ilmalaivasta. Nidhiki päätti etsiä Krekkan ja taistelua seurannut Nivawk lähti jälleen Dumen luokse.

Hahmot[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]