FANDOM

“Elämme rikkinäisessä maailmassa, Agori, ja sellaisessa paikassa, mikään ei pysy kokonaisena ja koskemattomana. Elämän virta käännetään pois, padotaan, ohjataan väärille teille ja jopa väännetään kaiken mielikuvituksen ulkopuolelle.”
— Surel, Riddle of the Great Beings

Surel
Surel
Henkilö
Laji Spherus Magnan soturilaji
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Syntynyt Yli 165 000 vuotta ennen Rikkoutumista[1] (yli 265 000 vuotta)
Tilanne Elossa
Ammatti Sotilas (ennen)
Ryhmät Jääheimo (ennen)
Kyvyt ja varusteet
Välineet Sauva, tikari

Surel on Spherus Magnan soturilajiin kuuluva soturi. Hän kuului Jääheimon armeijaan ytimen sodassa, mutta haavoittui ja jäi eristyksiin Valkokvartsivuorille.

Elämänkerta Muokkaa

Surel oli osa Jääheimoa ja taisteli 100 000 vuotta sitten Spherus Magnassa Sähköistyneen Protodermiksen hallinnasta yhdessä kouluttamiensa Rautasusien kanssa.

Surel oli myös Gelun paras ystävä. Hän haavoittui pahoin eräässä taistelussa Valkokvartsivuorilla ja katosi, eikä häntä etsinyt Gelu koskaan löytänyt häntä tai tiennyt hänen selvinneen.

Rautasusi lauma

Surel rautasusiensa kanssa

Rikkoutumisen jälkeen Surel jäi Bara Magnan palaselle ja jäi elämään Rautasusien kanssa Valkokvartsivuorille. Sudet toivat hänelle ruokaa ja puolustivat häntä vaaroilta.

Vuosia myöhemmin Crotesius, Kirbold ja Tarduk saapuivat vuorille ja jäivät Rautasusien piirittämiksi. Surel saapui paikalle ja käski susia rauhoittumaan. Hän kertoi Agoreille kuinka oli selvinnyt sodasta lähtien ja kuinka Elementtilordit olivat vastikään paenneet vankeudestaan, käskien heitä käntymään takaisin. Tuolloin Jään Elementtilordi kuitenkin aiheutti lumivyöryn heitä kohti, mutta Tulen Elementtilordin väliintulo pelasti heidät. Rautasudet hajaantuivat eri suuntiin, mutta ennen Agorien lähtöä Surel yritti vielä pyytää heitä kääntymään takaisin. Tajuttuaan näiden menevän joka tapauksessa hän kertoi heille tulevista vaaroista ja päästi heidät lähtemään, pitäen tulevia vaaroja näille sopivana kohtalona.

Kyvyt Muokkaa

Ennen haavoittumistaan Surel oli loistava taistelija. Haavoituttuaan Surel ei enää pysty kävelemään ilman kävelekeppiään tai hakemaan ruokaa. Siitä syystä hänellä on apunaan Rautasudet.

Varusteet Muokkaa

Surel kantaa kävelykeppiä joka auttaa häntä kävelyssä ja pientä tikaria.

Kulissien takana Muokkaa

Surelin ulkomuoto päätettiin KanohiJournal-lehden järjestämässä piirroskilpailussa, jonka voitti Vastolorde. Kirjailija Greg Farshtey hyväksyi piirroksen viralliseen kaanoniin.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Lähteet Muokkaa