Bioarkistot
Advertisement
Tahu
Tahu Okoto setti
Henkilö
Laji Toa
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Toa
Ryhmät Toat
Kyvyt ja varusteet
Voimat Tuli
Naamio Tulinaamio
Välineet Tuliterät
Kultaiset miekat

Tahu on tulen Toa Okotolla.

Elämäkerta[]

Sankarien profetian mukaisesti suojelijat kutsuivat Tahun ja viisi muuta Toaa Okotolle. Tahu laskeutui taivaalta Tulen alueelle, missä Tulen suojelija ja hänen kyläläisensä odottivat häntä. Tahu oli menettänyt muistinsa, minkä vuoksi suojelija kertoi profetian mukaisesta kohtalosta taistella pahaa vastaan. Tahu kielsi tietävänsä mitään pahaa vastaan taistelemisesta. Keskustelun aikana kallohämähäkit hyökkäsivät yllättäen, mutta Tahu kukisti ne vaivatta. Toan kyvyistä hämmästyneenä Tulen suojelija neuvoi Tahua seuraamaan häntä kultaisen tulinaamion luo. Viikkojen matkustamisen jälkeen he saapuivat Okoton suurimmalle tulivuorelle, jonka kraatterissa kultainen naamio oli.

Luonne[]

Tahu pitää itseään Toista sankarillisimpana. Hän on urhea ja äkkipikainen. Unohtelevaisuuden takia Tahu joutuu toisinaan pulaan, mutta selviytyy usein onnekkuuden ansiosta. Hän viihtyy Okoton tuliperäisillä vuorilla.

Kyvyt[]

Tahu hallitsee tulen elementtiä. Tulenhallinnan lisäksi hän sietää kuumuutta hyvin.

Varusteet[]

Tahu kantaa tulinaamiota. Välineinään hänellä on tuliterät, jotka muuntuvat laavalaudaksi. Lisäksi hänellä on pienemmät kultaiset miekat, joilla hän voi iskeä lautaillessaan laavassa.

Kulissien takana[]

Tahu-malli julkaistiiin tammikuussa 2015.

Esiintymiset[]

Kanoniset

Kirjat
Muut
  • 2015-verkkoanimaatiot
Epäkanoniset

  • BIONICLE: Mask of Creation

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement