FANDOM

Tahu
Tahu Okoto setti
Henkilö
Laji Toa
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Toa
Ryhmät Toat
Kyvyt ja varusteet
Voimat Tuli
Naamio Tulinaamio
Välineet Tuliterät
Kultaiset miekat

Tahu on tulen Toa Okotolla.

Elämäkerta Muokkaa

Sankarien profetian mukaisesti suojelijat kutsuivat Tahun ja viisi muuta Toaa Okotolle. Tahu laskeutui taivaalta Tulen alueelle, missä Tulen suojelija ja hänen kyläläisensä odottivat häntä. Tahu oli menettänyt muistinsa, minkä vuoksi suojelija kertoi profetian mukaisesta kohtalosta taistella pahaa vastaan. Tahu kielsi tietävänsä mitään pahaa vastaan taistelemisesta. Keskustelun aikana kallohämähäkit hyökkäsivät yllättäen, mutta Tahu kukisti ne vaivatta. Toan kyvyistä hämmästyneenä Tulen suojelija neuvoi Tahua seuraamaan häntä kultaisen tulinaamion luo. Viikkojen matkustamisen jälkeen he saapuivat Okoton suurimmalle tulivuorelle, jonka kraatterissa kultainen naamio oli.

Luonne Muokkaa

Tahu pitää itseään Toista sankarillisimpana. Hän on urhea ja äkkipikainen. Unohtelevaisuuden takia Tahu joutuu toisinaan pulaan, mutta selviytyy usein onnekkuuden ansiosta. Hän viihtyy Okoton tuliperäisillä vuorilla.

Kyvyt Muokkaa

Tahu hallitsee tulen elementtiä. Tulenhallinnan lisäksi hän sietää kuumuutta hyvin.

Varusteet Muokkaa

Tahu kantaa tulinaamiota. Välineinään hänellä on tuliterät, jotka muuntuvat laavalaudaksi. Lisäksi hänellä on pienemmät kultaiset miekat, joilla hän voi iskeä lautaillessaan laavassa.

Kulissien takana Muokkaa

Tahu-malli julkaistiiin tammikuussa 2015.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejä Muokkaa