Bioarkistot
Advertisement
Taistelu Suurella esteellä
Vahi toiminnassa

Vakama käyttämässä Kanohi Vahia

Taistelu
Yhteenotto Toa Metrut yrittivät paeta Suuren esteen läpi
Aika Hetki Suuren mullistuksen jälkeen
Paikka Suuri este
Tulos Teridax vangitaan Protodermis-häkkiin, Lhikan kuolee, Kanohi Vahi uppoaa Hopeiseenmereen
Osapuolet

Toa Metrut

Teridax

Johtajat

Vakama

Teridax

Joukot
Tappiot

Lhikan

Ei ole

Taistelu Suurella esteellä käytiin, kun Toa Metrut ja Turaga Lhikan pyrkivät kulkemaan Suuren esteen läpi hieman Suuren mullistuksen jälkeen. Makuta Teridax yritti estää heitä, mutta Lhikanin uhrattua itsensä Toa Metrut saivat vangittua Teridaxin Protodermis-häkkiin.

Osapuolet ja tavoitteet[]

Toa Metrut[]

Teridax[]

  • Estää Toa Metruja lähtemästä Metru Nuin kupolista.

Kuvaus[]

Suuren mullistuksen alkaessa Toa Metrut lastasivat kulkuneuvonaan toimineeseen Vahki-kuljettimeen kuusi Matoran-säiliötä, joissa oli horrostavia Matoraneja. He lähtivät ylittämään Hopeistamerta Turaga Lhikanin kanssa ja suuntasivat kohti Suurta estettä. Tällä välin Makuta Teridax imi Nivawkin, Nidhikin ja Krekkan itseensä. Hän lensi Toa Metrujen edelle Suurelle esteelle pysäyttääkseen heidät.

Suurella esteellä Teridax nostatti merestä Protodermis-pylväitä, jotka Toa Metrut onnistuivat väistämään. Vakama käski Nujun nostaa hänet Teridaxin luo Kanohi Matatullaan. Samaan aikaan Makutan nnostattamat pylväät kaatoivat Vahki-kuljettimen ja pakottivat Toa Metrut keräämään Matoran-säiliöt jälleen kokoon.

Ylhäällä kalliolla Teridax houkutteli Vakamaa liittymään Makutain veljeskuntaan. Vakama kieltäytyi ja laittoi ylleen Kanohi Vahin. Hän yritti siten hidastaa Teridaxin varjohyökkäystä, mutta hidasti samalla itseään eikäk kyennyt väistämään. Kalliolle kiivennyt Turaga Lhikan meni kaksikon väliin ja otti Teridaxin hyökkäyksen vastaan. Kanohi Vahi lennähti Vakamalta alemmas Suurella esteellä, ja Teridax sukelsi sen perään.

Makuta häkissä

Teridax vangittuna Toa-sinettiin

Lhikan puhui Vakamalle hetken ennen kuolemaansa ja luovutti tälle Jalon Kanohi Haunsa. Lhikanin kuoltua Vakama sai käyttöönsä Kanohi Hunansa näkymättömyysvoiman. Hän hiipi näkymättömänä Teridaxin luo ja ampui tämän käsissä olleen Kanohi Vahin Kanoka-kiekon avulla Hopeisenmeren pohjaan. Suuttuneena Teridax yritti napata Vakaman varjokädellään, mutta tämä harhautti häntä ja sai tämän vetämään Suuren esteen kivipilareita itseensä. Lopulta Teridax veti itseensä liian suuren pilarin ja jäi pilarin ja Suuren esteen väliin. Viisi muuta Toa Metrua ilmestyivät viimein ja yhdistivät elementaalivoimansa luodakseen Protodermis-häkin Teridaxin ympärille.

Seuraukset[]

Toa Metrut jatkoivat matkaansa Suuren esteen toiselle puolelle ja nimesivät Vahki-kuljettimensa Lhikaniksi. Matkan aikana he kadottivat Ahkmoun Matoran-säiliön. He veivät viisi muuta säiliötä löytämälleen saarelle ja palasivat takaisin Metru Nuille.

Teridax kutsui telepaattisesti Roodakan ja Sidorakin johtamat Visorak-laumat Metru Nuille. Roodaka pyrki vapauttamaan Teridaxin ja tapattamaan Sidorakin saadakseen Visorak-laumat johdettavikseen. Visorakit muuttivat Toa Metrut Toa Hordikoiksi, ja Vakama liittyi vähäksi aikaa Roodakan puolelle. Roodaka onnistui Teridaxin vapauttamisessa ja Sidorakin tuhoamisessa, mutta Vakama petti hänet ja hajotti Visorak-laumat. Toa Hordikoiden elementaali-Rhotukoiden takia Teridax kuitenkin vapautui. Hän palkitsi Roodakan ja teleporttasi hänet pois Toa Hordikoiden luota.

Advertisement