Bioarkistot
Advertisement
“Viimeinen hyökkäys alkoi salamoin ja varjoin. Viisi Makutaa sukelsivat Karda Nuin viimeistä selvinnyttä kylää kohti levittäen mennessään varjoa, kunnes se roikkui sumun tavoin Av-Matoranien asumusten yllä.”
— Kertoja, Shadows in the Sky
Taistelu taivaalla
Ei kuvaa
Taistelu
Yhteenotto Phantokat ja Matoranit taistelevat Karda Nuin taivaalla
Aika Päiviä Mata Nuin henkiinheräämisen jälkiin
Paikka Karda Nuin taivas
Tulos Makutat perääntyvät Salaisuuksien suolle
Osapuolet

Phantoka Toa Nuvat, Karda Nuin Av-Matoranit, Toa Ignika

Phantoka Makutat, Varjo-Matoranit

Johtajat

Antroz

Joukot
  • 5 Makutaa
  • Kymmeniä Varjo-Matoraneja
Tappiot

Ei ole

1 haavoittunut

Taistelu taivaalla oli Karda Nuin taivaalla käyty taistelu, jossa kolme Toa Nuvaa, Toa Ignika ja Av-Matoranit taistelivat viittä Makutaa ja Varjo-Matoraneja vastaan.

Osapuolet ja tavoitteet[]

Toat ja Av-Matoranit[]

  • Kukistaa Makutat.

Makutat ja Varjo-Matoranit[]

  • Kukistaa Toat ja muuttaa loput Av-Matoranit Varjo-Matoraneiksi.

Taistelun kulku[]

Icaraxin saavuttua Karda Nuille Makutat hyökkäsivät viimeiseen tippukivikylään. Makutat levittivät Varjon elementaalivoimillaan varjoa kylän ympäristöön, minkä jälkeen Icarax ja Mutran iskivät Matoranien asumuksiin salamilla. Antroz loi kylään myrskyn ja Chirox ja Vamprah käyttivät äänihyökkäyksiä ja pyörremyrskyjä pitääkseen Toat ja Matoranit ansassa. Makutojen tuhottua kaikki rakennukset Mutran sulatti Matoranien maanalaisen suojan katon Plasmalla ja Icarax riuhtaisi oviluukun irti. Piilopaikka oli kuitenkin tyhjä.

Vamprahin selässä lentävä Gavla huomasi valoköynnöksillä sidottuja Varjo-Matoraneja Makutojen aiemmin valtaamassa kylässä. Matoranien kertomusten perusteella Vamprah ymmärsi Av-Matoranien ja Toien menneen hakemaan avainkiven palasta Makutojen luolasta. Makutat palasivat luolalleen, missä Pohatu pudotti heidän päälleen tippukivipuikon. Antroz yritti ampua Pohatua Lämpönäköaallolla, mutta Kopaka loi jäisen kilven, joka heijasti Antrozin luoman aallon takaisin häneen itseensä ja vaurioitti hänen haarniskaansa.

Chirox ja Kirop syöksyivät Pohatua kohti, mutta Lewa pudotti Kiropin Chiroxin selästä Midak-taivastykillään. Sitten Pohatu iski Chiroxia tippukivipylväällä ja sai Makutan putoamaan alas suota kohti.

Kaksi innokasta Av-Matorania halusi liittyä taisteluun, mutta Icarax vangitsi heidät pyörretuuleen. Lewa kuitenkin onnistui pelastamaan heidät luomalla vastatuulen, mutta Matoranit alkoivat pudota. Kopakan ja Solekin pelastaessa heidät Mutran hyökkäsi heidän kimppuunsa voimahuudolla. Antrozin syöksyessä kaksikkoa kohti Pohatu iski häneen tuhat kertaa sekunnessa Photokin voiman ansiosta. Icarax kuitenkin puuttui taisteluun ja lennätti kolmikon Painovoiman avulla alas.

Siihen saakka taistelua sivusta seurannut Toa Ignika hyökkäsi Icaraxin kimppuun. Icarax yritti ottaa hänen naamionsa, mutta Toa Ignika käyttikin Elämän elementaalivoimaansa ja palautti Icaraxin takaisin biomekaaniseksi olennoksi. Tämän seurauksena Icaraxin hallinta Painovoimaan lakkasi hetkeksi ja Pohatu onnistui palaamaan ylös taivaalle Photokin kanssa. Pohatu liittyi Kopakan avuksi taisteluun Chiroxia vastaan. Tällä välin Lewa ja Vamprah taistelivat keskenään. Myös muut Av-Matoranit olivat liittyneet taisteluun.

Taistelua tarkkaileva Mutran tajusi tilanteen toivottomuuden. Hän loi Varjon elementaalivoimallaan mahdollisimman ison räjähdyksen harhautukseksi. Vicanin saapuessa hän käski tämän kertoa muille Makutoille, että näiden tulisi suunnata alas suolle. Makutat tottelivat ja perääntyivät muutamien Varjo-Matoranien kanssa.

Seuraukset[]

Toa Nuvat ja Toa Ignika piirittivät Mutranin ennen kuin tämä ehti paeta. Mutran kertoi heille Makutojen paenneen suolle, ja Toat seurasivat auttaakseen Galia, Onuaa ja Tahua.Toa Ignika jäi vartioimaan Mutrania

Esiintymiset[]

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Advertisement