Bioarkistot
Advertisement
Tajun
Tajun.png
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Vesiheimo (ennen)
Tilanne
Vahingoittunut suuresti

Tajun oli Vesiheimon kylä Bara Magnassa. Se tuhoutui Skrallien ja Luunmetsästäjien hyökkäyksestä.

Historia[]

Spherus Magnan rikkouduttua kappaleiksi Tajun jäi Bara Magnan kappaleelle ja sitä alkoivat asuttamaan Vesiheimon Agorit. Areenaotteluihin perustuvan yhteiskuntajärjestelmän tultua yleiseksi Bara Magnassa, Tajun ja Vesiheimo menivät siihen mukaan.

Jokin aika sitten Luunmetsästäjät alkoivat ratsata Tajuniin kulkevia karavaaneja. Tämän takia Tajun alkoi eristyä muista kylistä. Saadakseen tarvikkeita Tajun alkoi hankkia voimavaroja areenaotteluilla.

Hänen tehtävällään löytää joukko Glatorianeita puolustamaan Vulcanusta Luunmetsästäjiltä, eräs Agori matkusti Tajuniin etsimään Tarixia. Hän tapasi Berixin, joka pyysi Agorilta apua tehdä muinainen keihäs. Agori antoi sitten keihään Tarixille, joka lupasi auttaa.

Tajun tuhoutuneena.

Vastikään Skrallit ja Luunmetsästäjät hyökkäsivät Tajuniin tuhoten kylän ja tappaen Agoreita ja Glatorianeja. Gresh, joka oli areenalla silloin, varoitti kaikkia. Mata Nuin, Kiinan ja Ackarin saavuttua kylään he huomasivat haavoittuneen Greshin ja saivat tietää Skrallien ja Luunmetsästäjien liitosta. He veivät Greshin lähellä olevaan luolaan, jossa he tapasivat Berixin, Agorin joka on erikoistunut korjaamaan tavaroita ja antoivat tämän parantaa Viidakkoheimon Glatorianin.

Maaperä ja ilmasto[]

Tajun savuaa.

Tajun sijaitsi luoteeseen Hiekkarauskukanjonista ja pohjoiseen Nestemäisen hiekan merestä. Kylä sijaitsi suurimmaksi osaksi yhden suojan sisässä maanpinnan alapuolisissa kanjoneissa.

Tajunin alueella oli Bara Magnan suurin keidas, minkä takia Agorien ei tarvinnut huolehtia vedestä.

Tajunin areena[]

Tajunin areena oli tarkoitettu Glatorianeiden otteluihin.

Suurten olentojen maanalainen laboratorio[]

Suuret olennot rakensivat pienen laboratorion Tajunin lähistölle.

Asukkaat[]

Vesiheimo[]

Vesiheimon Agorit asuivat Tajunissa. Täällä Agoreiden ei tarvinnut huolehtia vedestä, mutta heidän oli vaikea löytää sellaista mitä puuttui. Vesiheimolaiset ovat taitavia vaihtajia. Tiedetyt Agorit, jotka asuivat siellä olivat Berix, Scodonius ja Kirbraz.

Tajunin ensisijainen Glatorian oli Tarix ja sen toissijainen Glatorian oli Kiina.

Esiintymiset[]

Kirjat[]

Novellit ja jatkotarinat[]

Sarjakuvat[]

Muut kaanoniset[]