Bioarkistot
Advertisement
Tarakava Nui
Tarakava Nui
Eläin
Laji Ainutlaatuinen
Sukupuoli Koiras
Omistaja(t) Teridax (ennen)
Tilanne Tuntematon

Tarakava Nui eli Suuri Tarakava, joka tunnetaan myös nimellä Liskojen Kuningas oli Teridaxin viimeisimpiä luomuksia ennen Metru Nuin valtaamisen yrittämistä.

Biologia[]

Tarakava Nui on mutatisoitunut versio Tarakavasta joka syntyi Sähköisen Protodermiksen avustuksella. Tarakava Nuilla oli kaksi voimakasta kättä, joilla se yleensä iskee vastustajiaan ja saaliitaan.

Tämä olento saalisti väijymällä.

Tarakava Nui on ainutlaatuinen olento koko Bioniclen historiassa eikä toista sen kaltaista ole.

Historia[]

Makuta Teridax loi tämä olennon kokeiluna ennen kuin hän yritti vallata Metru Nuin. Hän käytti siinä viruksia ja sähköistä protodermistä. Tarakava Nui seurasi Teridaxia Metru Nuille.

Suuri Mullistus aiheutti Mata Nuin saaren muodostumisen ja myös Tarakava Nui matkasi sinne, Matoranien ja muiden rahien mukana.

Siellä se yritti estää Ga-Matoraneja rakentamasta Ga-Koroa, mutta Matoranit ja Turaga Nokama ajoivat se pois.

QftM 129 The Chase

Lewa hyökkää Tarakava Nuin kimppuun.

Settitietoa[]

Tarakava Nuin pystyy rakentamaan Tarakava-setin molempien Tarakavojen osista. Se sisältää noin 271 osaa. Sen edestä painamalla sen kädet syöksyvät eteenpäin, ja se "iskee" käsissänsä olevilla mustilla palloilla.

Esiintymiset[]

Advertisement