FANDOM

“Tarix on myös johtaja. Hän ei hukkaa aikaa huolestumiseen, kun Skrallit ovat yhtäkkiä päättäneet hyökätä -- hän toimii.”
— Kertoja, The Fall of Atero

Tarix
Tarix areenalla
Henkilö
Laji Spherus Magnan soturilaji
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Glatorian
Ryhmät Vesiheimo
Kyvyt ja varusteet
Voimat Veden elementaalivoima
Välineet Vesiterät, Thornax-laukaisin

Tarix on entinen pää-Glatorian Vesiheimosta ja nykyisin hän on Yhdistyneiden kylien turvajoukkojen jäsen.

Elämänkerta Muokkaa

Tarix taisteli Ytimen sodassa Spherus Magnassa veden Elementtilordin komennossa 100 000 vuotta sitten. Hän johti yhtä Vesiheimon pataljoonista ja taisteli kerran Ackarin johtamaa Tuliheimon joukkoa vastaan Sumun kentällä. Kerran hän myös valtasi Jääheimon linnoituksen lähes yksin ja johti taistelua Leinin kahlaamolla.

Sodan viimeisinä päivinä Tarix johti Bara Magnan partion, jossa myös Kiina oli mukana. Rikkoutumisen tapahduttua seurauksena hän jäi Bara Magnan palaselle ja johti partionsa Tajuniin. Kaikki eivät selvinneet, mutta Tarix selvisi Kiinan ja muutamien muiden kanssa.

Tarix auttoi uuden areenaottelujärjestelmän perustamisessa yhdessä Ackarin, Certavuksen ja Vastuksen kanssa. Hänestä itsestään tuli vesiheimon ensisijainen Glatorian Kiinan olessa toissijainen.

Yksi uuden järjestelmän haasteista oli, että soturit eivät halunneet noudatata sääntöjä vaan tappoivat vastustajansa. Siksi Tarix kirjoitti Glatorian-opin, jossa kerrottiin uuden järjestelmän säännöt.

Alusta lähtien Tarix oli neljän parhaan Glatorianin joukossa, muttei voittanut Suurta turnausta muutamaan tuhanteen vuoteen. Certavuksen kuoltua kilpailu tasoittui, ja Tarix oli yhdessä Ackarin ja Vastuksen kanssa parhaiden Glatorianien joukossa. Tarixilla on hallussaan nykyinen ennätys mestaruuksien voitossa: hän on voittanut Suuren turnauksen 93 kertaa peräkkäin.

Vuosi sitten Tarix voitti Aterossa pidetyn Suuren turnauksen ja on nykyinen Glatorianien mestari.

Kerran Tarixilla ja Greshillä oli harjoitusottelu Tesarassa. Gresh hävisi, ja Tarix neuvoi häntä olemaan luottamatta liikaa vanhoihin liikkeisiinsä.

Gresh, Strakk ja Tarix olivat matkalla kohti Vulcanusta Greshin areenaotteluun, kun he huomasivat Agori Berixin joutuvan Luumetsästäjä Feron hyökkäyksen kohteeksi. He saivat Luumetsästäjän perääntymään, mutta jatkettuaan matkaansa kolme Voroxia hyökkäsi heidän kimppuunsa. Yhtäkkiä ne perääntyivät, mutta Tarix huomasi kaukaisuudessa Malumin.

Vulcanuksessa he todistivat Greshin taistelua Skrallia vastaan, ja hänen tappionsa Kiviheimon jäsentä vastaan. Ennen kuin Skrall ehti tehdä kuolettavan iskun, Tarix puuttui asiaan pelastaen Greshin. Hän varoitti Skrallia hänen tekonsa seurauksista ja antoi Skrallin perääntyä.

Myöhemmin hän löysi Berixin eksyneenä aavikolle ja keskusteli hänen kanssaan tulevaisuuden tapahtumista.

Tarix Secret of Certavusissa

Tarix Tesarassa

Kerran, kun Berixin epäiltiin varastaneen Aterosta Muinaisen keihään, koko Vesiheimoa alettiin epäillä. Erään Raanun lähettämän avuliaan Agorin avulla tilanne saatiin korjattua, ja kiitokseksi Tarix suostui auttamaan Vulcanuksen puolustamisessa Luunmetsästäjiä vastaan.

Strakk vastaan Tarix

Tarix ottelee Strakkia vastaan.

Yhdessä muiden Glatorianien kanssa Tarix matkusti Ateroon vuosittaiseen Suureen turnaukseen. Turnausta edeltävänä päivänä hänellä oli harjoitusottelu Strakkin kanssa, ja ihmetellessään missä Skrallit olivat onnistui riisumaan vastustajansa aseista. Seuraavana päivänä kaksikko taisteli keskenään oikeassa ottelsusa, mutta Raanu tuli keskeyttämään ja kertoi Skrallien hyökkäävän. Glatorianit yrittivät pidätellä Skralleja mahdollisimman kauan poissa Arena Magnasta, mutta joutuivat lopulta perääntymään. Pian Tarix kokoontui toveriensa kanssa keskustelemaan seuraavasta siirrosta.

Tarix ja Kiina lähetettiin Tajunin lähistölle tarkistamaan olivatko huhut villistä Kiviratsulaumasta totta. He kuitenin löysivät kaksi kuollutta Tuliheimon Glatoriania, ja Kiinan lähtiessä Vulcanukseen kertomaan soturien kuolemasta Tarix palasi Tajuniin puolustamaan kylää.

Myöhemmin Vulcanusta puolustavat Glatorianit ottivat yhteyttä Tarixiin ja saivat hänet mukaansa taistelemaan Luunmetsästäjiä vastaan, vaikka Raanu olikin kieltäytynyt Glatorianien avusta. Vulcanuksessa he taistelivat Luunmetsästäjiä vastaan, ja voittivat lopulta.

Vastus vastaan Tarix

Tarix ottelee Vastusia vastaan.

Muutama päiviä myöhemmin Tarixilla oli ottelu Vastusta vastaan Tesarassa. Kahden Glatorianin taistellessa Ackar kumppaneineen saapui ja vaati keskeyttämään taistelun. Yleisön käskiessä häntä poistumaan Tarix ja Vastus lopettivat taistelunsa ja pyysivät Ackaria puhumaan. Kiina kertoi Tarixin suruksi Tajunin tuhosta, minkä jälkeen Ackar pyysi Tarixia antamaan aseensa Mata Nuille. Mata Nui kosketti aseella Ignikaa, antaen Tariille Veden elementaalivoiman ja Vesiterille kyvyn kanavodia sitä.

Tarix Legendan paluussa

Tarix Legendan paluussa.

Tarix myös osallistui taisteluun Roxtusissa Luunmetsästäjiä ja Skralleja vastaan. Sitten Tarix auttoi Yhdistyneiden kylien muodostamisessa ja on nykyään hän on osa kaupungin puolustusvoimia.

Mata Nuin palattua ja mentyä korjaantuneeseen prototyyppirobottiin ja Makuta Teridaxin saavuttua Glatorianit yrittivät Greshin neuvosta ampua reikiä Teridaxiin, joka yritti puolestaan tappaa Mata Nuin. Teridax kuitenkin ampui heitä säteellä ja lähetti heidän kimppuunsa Lämpönäön Rahksheja ja muita littolaisiaan.

Luonne Muokkaa

Tarix on kokenut taistelija areenalla ja on voittanut yli tuhat taistelua. Hän on kiihkeä taistelija, mutta myös reilu. Tarix kunnioittaa myös Bara Magnan perinteitä.

Kyvyt Muokkaa

  • Taidot: Tarix on kokenut taistelija ja tuntee monia taistelutekniikoita.
  • Kyvyt: Tarix sai Ignikalta Veden elementtivoiman.
  • Välineet: Tarix kantaa Vesiteriä ja Thornax-laukaisinta. Hän voi nykyään Vesiterillään kanavoida Veden Elementtivoimaansa.

BIONICLE.comin tilastot Muokkaa

Voima: 12
 
Ketteryys: 10
 
Sitkeys: 12
 
Älykkyys: 10

Esiintymiset peleissä Muokkaa

Glatorian Arena Muokkaa

Tarix Glatorian Arenassa

Tarix Glatorian Arenassa.

Glatorian Arenassa Tarix oli yksi kuudesta pelattavasta hahmosta. Hänet sai avattua, kun voitti Rookie-tason ottelut tai käytti B. I. O. -koodia. Hänen kevyt hyökkäyksensä oli nopea isku toisella terällä, ja raskas hyökkäys isku toisella terällä pystysuunnassa.

Glatorian Arena 2 Muokkaa

Glatorian Arena 2:ssa Tarix oli yksi kuudesta Arena Magnan vastustaja-Glatorianista. Hänen hyökkäyksensä olivat suunnilleen samat kuin ennenkin, mutta nyt hän mudien hahmojen tapaan pystyi pilkkaamaan vastustajaa sekä tekemään takaperinvoltin ja ampumaan sitten Thornaxin.

Lainauksia Muokkaa

“Voittajan salaisuus piilee siinä, että hän tietää häviäjien virheet, eikä tee niitä itse.”
— Tarix, BIONICLE.com

“Taistelen älykkäästi ja elegantisti.”
— Tarix, BIONICLE.com

“Ei, Gresh, en usko, että voimme pysäyttää heidät... tiedän vain, että meidän täytyy.”
— Tarix, The Fall of Atero

Kulissien takana Muokkaa

Tarix poistetussa kohtauksessa

Tarix yhdessä Legendan paluu-elokuvan poistetuissa kohtauksessa.

Legendan paluun englanninkielisessä versiossa Tarixin ääninäyttelijä oli Jeff Glen Bennett. Samassa elokuvassa hän oli myös Strakkin ääninäyttelijä.

Settitietoa Muokkaa

Tarix settinä

Tarix settinä

Tarix julkaistiin maaliskuussa 57-osaisena Glatorian-settinä. Mukana tuli Thornax-hedelmä ja pyörivä "elämälaskuri", joka symboloi Tarixin terveyttä BIONICLE Action Figure Gamessa, jossa käytetään sekä Tarixia että hänen kanisteriansa.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa