FANDOM

“Jos hän olisi järkevämpi ja käytännöllisempi olento, hän olisi tähän mennessä valloittanut enimmän osaa Bara Magnasta. Mutta hänen hulluutensa rajoittaa hänen tekemäänsä vahinkoa, ja Agorien onneksi Telluriksen ja hänen sotakoneensa ilmestymiset ovat harvinaisia.”
— Kertoja, Mata Nui's Guide to Bara Magna
Telluris
Telluris MNGtBM
Henkilö
Laji Spherus Magnan soturilaji
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Kuollut
Ammatti Ei tiedossa
Ryhmät Rautaheimo
Kyvyt ja varusteet
Voimat Ei ole
Välineet Terä

Telluris oli yksi harvoja Uneksintarutosta selviytyneitä Spherus Magnan Rautaheimon jäseniä. Hän kuului Spherus Magnan soturilajiin ja suunnitteli Skopio XV-1:n, jolla hän kulki Bara Magnassa 100 000 vuotta. Glatorianien rikottua hänen kulkuneuvonsa hän matkasi Sahmadin ja Metuksen kanssa etsimään Uneksintaruton aiheuttajaa. He kohtasivat Annonan, mutta Telluriksen yrittäessä tappaa tämän hän kuoli.

Elämäkerta Muokkaa

Alunperin Telluris oli Rautaheimon jäsen. Hän eli muun heimonsa kanssa Bota Magnan vuorilla.

103 000 vuotta sitten Telluriksen heimoon iski outo tauti, joka esti useimpia näkemästä unia. Monet heimon jäsenet kuolivat, mutta Telluris, Sahmad ja muutama muu huomasivat olevansa taudille immuuneja. He piiloutuivat luolaan hulluiksi tulleilta heimotoveireiltaan. Huomattuaan, että Rautaheimon jäseniä oli alettu hylkiä, Telluris sai ajatuksen muuttaa heidän haarniskoidensa ja kypäriensä väriä mineraaleilla toivoen sen huijaavan muiden heimojen jäsenet luulemaan heitä jonkin tuntemattoman heimon jäseniksi.

Useimpien rautaheimolaisten kuoltua selviytyneet pakenivat luolasta. Epäillen toisiaan taudin kantajiksi he lähtivät eri suuntiin, ja Telluris matkasi etelään tietämättä Sahamdin tekevän samoin.

Ennen Ytimen sotaa muutamat Agorit, jotka rakastivat mekaanisia laitteita, yrittivät ystävystyä Telluriksen kanssa. Berix oli yksi heistä, ja hän oppi Tellurikselta muutamia korjaamistekniikoita, joita hän myöhemmin käytti. Aluksi Telluris otti vastaan yritykset iloisena siitä, että joku välittäisi hänestä, mutta lopulta ajoi Agorit pois koska ajatteli näiden varastavan hänen ideoitaan.

Sen jälkeen Telluris päätti tehdä itselleen ajoneuvon, niin voimakkaan ettei kukaan voisi voittaa sitä, sillä hän uskoi kylien haluavan tappaa hänet ja viedä hänen suunnitelmansa. Telluris rakensikin Skopio XV-1:n, jonka mallin hän otti Skopiolta, eläinlajilta, joita asuu Bara Magnassa.

Rikkoutumisen jälkeen hän jäi Bara Magnan palaselle ja alkoi kulkea joutomailla tuhoten karavaaneja. Joskus harvoin hän vaihtoi saamiaan tietoja Kiviheimon kanssa.

Telluris hyökkäsi kulkuneuvollaan kerran monien Luunmetsästäjien kimppuun. Tapettuaan tai haavoitettuaan kaikkia kuolettavasti hän hautautui ajoneuvollaan hiekkaan. Exsidiania kuljettavan karavaanin saapuessa tunnin kuluttua paikalle hän nostatti Skopio XV-1:n hiekasta. Karavaanin hajaantuessa hän ampui Thornaxilla Ackaria, jonka huomasi huutelevan ohjeita muille.

Telluris kiinnitti huomionsa Ackariin ja Greshiin, jotka tuhosivat hänen ajoneuvonsa telaketjupyöriä eikä siten huomannut Kiinaa, joka oli kiivennyt ohjaamoon. Hän yritti paeta, mutta Kiina tarttui häntä nilkasta ja uhkasi ampua ajoneuvon ohjaimia. Telluris kertoi Skopio XV-1:n silloin räjähtävän, mihin Kiina vastasi antamalla Tellurikselle kolme vaihtoehtoa: Kiina voisi tappaa hänet ja ottaa ajoneuvon itselleen, räjäyttää sen tappaen heidät kaikki, tai Telluris voisi häätää Skrallit heidän perästään. Telluris sanoi ettei pelännyt Skralleja ja voisi kohdata heidät, mutta epäillen tämän sitten hyökkäävän heidän kimppuunsa Kiina pudotti hänet alas maahan.

Telluris selvisi pudotuksesta, mutta Glatorianien sabotoitua Skopio XV-1:tä hän pakeni ilman ajoneuvoaan aavikolle. Myöhemmin hän palasi suremaan rikkinäistä kulkuneuvoaan. Sahmad saapui paikalle ja suostutteli hänet mukaansa pohjoiseen, mistä voisi löytyä osia Skopio XV-1:n korjaamiseen. Telluris suostui ja kiivettyään Sahmadin vankkureihin he lähtivät kohti pohjoista.

Telluris

Telluris

Muutaman tunnin kuluttua he huomasivat tiellään käärmeen. Sahmad käski Tellurista tappamaan sen, mutta yhtäkkiä käärme puhui. Kuulemansa tarinan perusteella Sahmad arvasi sen muuttuneeksi Metusiksi, joka kertoi menettäneensä kykynsä nähdä unia. Yhtäkkiä Telluris huomasi Bara Magnan kuiden putoavan taivaalta ja törmäävän planeettaan. Innoissaan hän tajusi Spherus Magnan taas yhdistyneen, mutta Sahmad muistutti häntä heidän tehtävästään. Metus kertoi matkanneensa Mustaharjavuorten läpi, kun oli menettänyt kykynsä nähdä unia.

Kolmikko matkasi yhdelle Metuksen leiripaikoista ja löysi oudon kolmiomaisen kuvion maasta. He alkoivat etsiä vastaavia kuvioita, ja punaiset lonkerot vetivät Telluriksen maan alle. Myös Sahmad vedettiin pian maan alle. Sahmad joutui illuusioon, jossa Tellurista ei ikinä löydetty hänen kadottuaan maan alle.

Myöhemmin Telluris ja Agoriksi palautunut Metus löysivät illuusiosta vapautuneen Sahmadin. He lähtivät kolmestaan juoksemaan pitkiä tunneleita, kunnes näkivät edessään valoa. He juoksivat valoa kohti maanpinnalle ja selvisivät ulos tunneleista. Kolmikko kuitenkin huomasi, että valon aiheuttikin lonkeroinen olento, Annona, joka oli aiemmin vetänyt heidät alas.

Telluris alkoi puhua sekavia Skopio XV-1:n hakemisesta ja taistelemisesta sillä olentoa vastaan. Sahmad houkutteli Telluriksen seuraamaan häntä ja Metusta Annonan mukaan väittämällä, että Annona hyökkäisi hänen ajoneuvonsa kimppuun. Kolmikko teleporttasi Aqua Magnan rannalle Annonan kanssa. He seurasivat häntä rantakalliolla olevalle linnoitukselle, missä Annona vangitsi monia Skakdeja illuusioihin ja alkoi taistella kultaista olentoa vastaan. Kultainen olento iski Annonaan kivipiikeillä. Annona alkoi imeä Skakdien unia ravinnokseen, ja samalla kultaisen olennon voimat toteuttivat heidän mielipuoliset unensa. Telluris ei enää kestänyt, vaan ryntäsi oksan kanssa Annonaa kohti. Annona kuitenkin tappoi hänet hänen päästyään iskuetäisyydelle.

Luonne Muokkaa

CGI Skopio XV-1

Telluris ohjaamassa Skopio XV-1:tä

Rautaheimon tuho ja yksinäisyys teki Telluriksen hulluksi. Hänestä tuli ylimielinen ja varma kyvyistään hänen alettuaan ohjata Skopio XV-1:tä. Ylimielisyys oli aiheellista, sillä kerran hän tappoi ajoneuvollaan monta Luunmetsästäjää. Telluris inhosi useimpia muita olentoja, eikä pitänyt edes heimonsa muista elävistä jäsenistä.

Telluris oli hyvin kiintynyt Skopio XV-1 -ajoneuvoonsa ja suri sen hajoamista. Hän myös unohti silloin tällöin ajoneuvon hajonneen.

Varusteet Muokkaa

Telluris kantoi kerran terää. Hänellä oli myös haarniska ja kypärä monien Spherus Magnan alkuperäisasukkaiden tavoin. Ennen hän myös ohjasi Skopio XV-1:tä. Hänen ajoneuvonsa on aseistettu Thornax-laukaisimella ja kahdella voimatykillä.

Kulissien takana Muokkaa

Telluris-malli Skopio XV-1-setin mukana vuonna 2009.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejä Muokkaa