Tesara
Tesara Legendan paluussa.png
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Tilanne
Pääsuojat yhdistetty muihin kyliin

Tesara, joka tunnetaan myös nimellä Kaksoiskylät, oli Viidakkoheimon kylä Bara Magnassa.

Sijainti[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Tesara sijaitsi Bara Magnan vehreimmällä alueella Petoksen dyynien pohjoispuolella, Skrall-joesta länteen ja Valkokvartsivuorten eteläpuolella.

Historia[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Glatorian Gresh Tesarassa.

Spherus Magnassa Tesara oli pieni vartioasema.

Rikkoutumisen jälkeen monia Viidakkoheimon Agoreita jäi Bara Magnan palaselle. Heimolaiset olivat Ytimen sodassa jakautuneet kahteen ryhmään, eivätkä he halunneet elää yhdessä. Heimonvanhimmat keksivät järjestää heimolaisilla kylänrakennuskilpailun, jossa kumpikin ryhmä yrittäisi rakentaa kylän ja voittajat saisivat jäädä Tesaraan. He olivat järjestäneet asian niin, ettei kummallakaan ollut riittävästi tarvikkeita, ja Agorit joutuivat pyytämään apua toisiltaan. Kahden kylän valmistuttua oli heimon yhtenäsyys parantunut, vaikka he jäivätkin asumaan kahteen eri kylään.

Glatorian-järjestelmän perustamisen jälkeen Tesaraan rakennettiin areena otteluita varten. Heimon ensisijaiseksi Glatorianiksi tuli Vastus ja toissijaiseksi tuntematon Glatorian.

Toissijaisen Glatorianin kuoltua harjoittelijana toiminut Gresh palkattiin Viidakkoheimon toissijaiseksi Glatorianiksi.

Tesaran areena

Ackar, Gresh, Kiina, Mata Nui ja Berix saapuivat Tesaraan kertomaan tuhoutuneesta Tajunista ja liittoutuneista Skralleista ja Luunmetsästäjistä. He keskeyttivät Tarixin ja Vastuksen areenaottelun, ja uutiset kerrottuaan vakuuttivat Agorit yhdistämään kylät ja lakkauttamaan areenaottelut. Agorit ja Glatorianit alkoivat myös valmistautua Skrallien todennäköiseen hyökkäykseen Tesaraan.

Illalla Kiina seurasi berixiä kuumille lähteille pitäen tätä petturina. Siellä Luunmetsästäjät kutienkin vangitsivat heidät ja veivät heidät Roxtusiin Metuksen käskystä.

Seuraavana päivänä Tesaran kaksoiskylien pääsuojat vedettiin yhteen. Myöhemmim myös neljän muun kylän pääsuojat vedettiin entisen Tesaran alueelle, jolloin muodostuivat Yhdistyneet kylät.

Muissa ulottuvuuksissa[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Täyttyminen[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Täyttymisen vaihtoehtoismaailmassa monia Le-Matoraneja muutti Tesaraan Mata Nuin suoritettua tehtävänsä. Kyliin tuli myös suojelijoiksi monia Skralleja, Toia ja Makutoja. Pian Vezonin ilmestyttyä tähän ulottuvuuteen Tesaraan hyökkäsi Skakdeista, Vortixxesta, Luunmetsästäjistä ja Miserixistä koostuva armeija, joka sytytti viidakon palamaan.

Maaperä ja ilmasto[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Tesara sijaitsi erityisen vehreällä alueella, jonka kasvit selvisivät Mustaharjavuorilta virtaavien purojen avulla. Alueella oli myös munaisia raunioita. Tesaralaisten kodit sijaitsivat enimmäkseen kahden pääsuojan sisällä.

Kuumat lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kuumat lähteet ovat Tesarasta pohjoiseen sijaitsevat lähteet. Geysirien tuottamaa höyryä käytettiin Tesarassa vetenä. Käyttöoikeudesta Kuumiin lähteisiin oteltiin usein areenaotteluissa.

Tesaran areena[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Tesaran areena oli kahden kylän välissä sijainnut taisteluareena.

Asukkaat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kaksi Viidakkoheimon Agoria Tesarassa.

Viidakkoheimo[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Viidakkoheimon Agorit viettivät Tesarassa suurimman osan ajastaan puissa, keräten kasvillisuutta ruuaksi. He ovat kehittyneet käyttämään myös käsiään raajoina. Heimon Agorit ovat taitavia historioitsijoita, parantajia ja aarteenmetsästäjiä. Yksi Agoreista on nimeltään Tarduk.

Viidakkoheimon ensisijainen Glatorian oli Vastus ja toissijainen Gresh. Heimolla oli myös monia nuoria, harjoittelevia Glatorianeja.

Esiintymiset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kirjat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Novellit ja jatkotarinat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Sarjakuvat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Muut kaanoniset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]