Bioarkistot
Advertisement
The Bohrok Awake
Sarjakuva 1 04
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE (alkuperäinen sarja)
Numero 4 (Bohrok-saagan osa 1/6)
Julkaisu Tammikuu 2002
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Carlos D'Anda
Tussaaja Randy Elliot
Värittäjä Peter Pantazis

The Bohrok Awake (suomeksi "Bohrokit heräävät") on neljäs BIONICLE-sarjakuva. Se julkaistiin vuonna 2002 ja se on Bohrok-saagan ensimmäinen sarjakuva.

Juoni[]

Toa Matat olivat juuri voittaneet Mata Nuin saaren asukkaita piinanneen Makutan ja vapauttaneet siten saaren. He olivat Kini-Nuin temppelillä, kun maa alkoi järistä ja luonto tuhoutua. Toat hämmästyivät. Yksi Ta-Matoran tuli kotoaan Ta-Koron kylästä ja hoki vain sanaa "Bohrok". Toa Tahu päätti lähteä Ta-Koroon ottaakseen selvää, mitä oli tapahtunut, ja muut Toat lähtivät hänen mukaansa.

Ta-Koron lähellä Toat näkivät lukuisia Bohrokeja tuhoamassa kylää ja sen ympäristöä. Toa Lewa hyppäsi Bohrok Kohrakien tielle, jolloin nämä ampuivat häntä jäällä. Lewa putosi ja Bohrokit loivat lisää jäätä hänen ympärilleen, mutta Tahu tuli apuun. Toat Onua ja Pohatu huomasivat, että Bohrokit hyökkäävät vain, kun niiden tielle menee. Bohrokien voimat aiheuttivat kivivyöryn, jonka kaksikko sai täpärästi väistettyä. Tahu käski Lewaa ja Galia yhdistämään voimansa. Nämä tottelivat luoden myrskyn, joka sai Bohrokit pakenemaan.

Pohatu näki Kranan yhden kaatuneen Bohrokin päässä ja ihmetteli sitä. Turaga Vakama tuli Toien luo ja kertoi, että Turagat olivat jo tunteneet Bohrokien legendat. Niiden mukaan Bohrokit nukkuivat ikuista unta odottaen herätystä. Kukin kantaa mukanaan Kranaa, joka on niiden suurin vahvuus sekä heikkous - Bohrokin voisi voittaa viemällä sen Kranan. Vakama kertoi vielä kuudesta eri Bohrok-parvesta ja sanoi, että Toien tuli kerätä kunkin parven kahdeksan erilaista Kranaa. Hän varoitti, että Krana voi päässä pidettynä varastaa mielen. Tahu käski Toia palaamaan kyliinsä ja aloittamaan Kranojen keräämisen.

Myöhemmin Lewa oli matkalla kyläänsä Le-Koron. Saavuttuaan perille hän kohtasi paljon Bohrok Lehvakeja ja Kranojen hallitsemia Le-Matoraneja sekä myös Kranan hallitseman Turaga Mataun. Matau totesi, että Lewaa oli odotettu.

Hahmot[]

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement