FANDOM

The Final Challenge (suomeksi "Viimeinen haaste") on vuonna 2007 julkaistu Internet-peli. Se on pelikokoelma, jossa pelataan Toa Mahri -tiimin jäsenillä.

PelimekaniikkaMuokkaa

Kullakin Toa Mahrilla on pelissä yksi taso, jonka pelimekaanikka on kyseisen hahmon aiemmasta Toa Mahri -pelistä (Hewkii Game, Hahli Game, Kongu Game, Jaller Game, Nuparu Game tai Matoro Game). Näitä tasoja on yhteensä kuusi. Jos tason saa voitettua, pelaaja saa kyseisen Toa Mahrin mukaansa seitsemänteen tasoon, jos taas häviää, ei saa. Kun pelaaja on pelannut kaikkien kuuden Toa Mahrin tasot, alkaa seitsemäs taso.

Seitsemäs tasoMuokkaa

Seitsemäs taso on pelin nimen mukaisesti "viimeinen haaste". Pelaajalla on käytettävissään ne Toa Mahrit, joiden tasot tämä voitti.

Tasossa tarkoituksena on tuhota Kivinuora Toa Mahrien Cordak-tykeillä. Pelaajalla on tasossa aikaraja. Kaikki Toa Mahrit tähtäävät tykeillään Kivinuoran kohtaan, jota pelaaja osoittaa hiirellä. Painamalla hiiren vasenta painiketta Toat ampuvat. Hyökkäystä voi myös ladata pitämällä painiketta pohjassa jonkin aikaa.

Pelaajan täytyy ampua ruudulla näkyvän kuplamaisen linssin kohdalle, tai hyökkäys ei tehoa ollenkaan. Kun Kivinuoraa saa vahingoitettua tarpeeksi, se tuhoutuu.

Jos pelaajalta loppuu aika, tämä häviää pelin ja näkee animaation, jossa Barrakit tulevat ja tulittavat Toa Mahreja. Aiemmin animaatiossa oli myös kohtaus, jossa Makuta Teridaxin hallitsema Maxilos laittaa Elämän naamion kasvoilleen.

Jos pelaaja saa tuhottua Kivinuoran, tämä näkee animaation, jossa Nuora katkeaa ja sen kannattelema Voya Nuin saari aloittaa matkansa kohti Karda Nuita upoten mereen ja tuhoten Mahri Nuin vedenalaisen kaupungin. Tämän jälkeen Toa Matoro laittaa Elämän naamion kasvoilleen.