FANDOM

“Ja se on työ, jonka Tahu Nuva haluaa teidän tekevän. Se ei ole helppo. Emme edes tiedä onko se mahdollinen. Mutta oli Mata Nuin toive, että --”
“Me etsimme Suuret olennot.”
Toa Onua ja Orde
Kirjaikoni Tällä sivulla käsitelty julkaisu on saatavilla Bioarkistojen liitteenä. Katso sivu Liite:The Yesterday Quest.

The Yesterday Quest (suomeksi Eilisen tehtävä) on jatkotarina, jota on julkaistu vuosina 2010-2011. Tarinaa on julkaistu tähän mennessä kolme lukua. Tarina kertoo kolmesta Toasta, joille annetaan tehtäväksi etsiä Suuret olennot.

Juoni Muokkaa

Spherus Magnalla Toa Nuva Onua antaa kolmelle Toalle, Chiaralle, Ordelle ja Zarialle, tehtävän etsiä Suuret olennot. Hän antaa heille Glatorian Gelun oppaaksi.

Toisaalla Suuri olento Angonce pohtii, kuinka Matoran-universumin asukkaiden keinoäly oli kehittynyt aiottua pitemmälle ja asukkaat olivat alkaneet taistella keskenään. Suuret olennot olivat luoneet Marendarin, jonka oli tarkoitus tuhota kaikki Toat, mikäli nämä joskus saapuisivat Spherus Magnalle. Angonce kiirehtii estämään Marendarin käynnistymisen, mutta tämä on jo lähtenyt toteuttamaan tehtäväänsä.

Kolme Toaa ja Gelu ratsastavat Bota Magnaan. Heidän saapuessaan kapeaan laaksoon Voroxit hyökkäävät ja vangitsevat heidät. Voroxien johtaja, Kabrua esittäytyy ja toteaa Toien olevan liian vaarallisia pidettäviksi elossa. Gelu ja Toat viedään metsänreunaan aseettomina, ja Voroxit alkavat jahdata heitä. Toat yrittävät järjestää väijytyksen, mutta Kabrualle on Toien elementaalivoimien käytön estävä laite. Gelu ja Orde kätkeytyvät puuhun, ja Orde lukee Kabruan ajatukset. Hän saa selville, että yksi Matoran-universumin asukkaista onkin todellisuudessa ollut Suuri olento.

Hahmot Muokkaa