FANDOM

Mata Nui oli hämmästynyt siitä, että ajoneuvo kykeni edes liikkumaan. Se näytti siltä, kuin se olisi tehty liittämällä muiden ajoneuvojen osia yhteen.”
— Kertoja, Desert of Danger
Thornatus
Thornatus V9 ajoneuvo settinä

Thornatus V9

Kulkuneuvo
Tekniset tiedot
Tyyppi Maataistelualus, maakulkuneuvo
Matkustajat 1 ohjaaja, matkustuspaikkoja useita
Aseistus 4 voimaräjäytintä, Thornax-laukaisin
Historialliset tiedot
Kehittäjät Perditus
Käyttäjät Kiina, Metus, Perditus, monet Agorit

Thornatus, joskus myös Dyynivaunu, on Bara Magnassa käytettävä kulkuneuvotyyppi. Niiden kehittäjä, Glatorian Perditus käytti omaa Thornatus V9:änsä myös areenaotteluissa.

HistoriaMuokkaa

Suuret olennot tekivät suunnitelmia ajoneuvosta. He jättivät suunnitelmat jälkeensä. Ytimen sodan aikana Perditus hyödynsi korkeaa asemaansa armeijassa ja löysi suunnitelmat ja varusteita. Niiden pohjalta hän loi oman taisteluvaununsa, Thornatus V9:n.

Perdituksen mallin pohjalta luotiin paljon Thornatuksia. Niitä jäi Rikkoutumisen jälkeen Bara Magnan alueelle, missä niitä käytettiin kulkuneuvoina. Jotkut Agorit ohjasivat Thornatuksia Roxtusin taistelussa. Kulkuneuvoja käytettiin myös Bara Magnan viiden kylän yhdistämisessä.

Thornatus V9 mainos

Perditus ajamassa Thornatus V9:llä

Thornatus V9 Muokkaa

Perditus käytti alkuperäistä Thornatustaan taisteluvaununaan Ytimen sodassa. Hän tuli tunnetuksi vihollisten rivien tuhoamisesta.

Rikkoutumisen jälkeen Perditus käytti Thornatus V9:ä areenaotteluissa ja voitti kerran jopa Suuren turnauksen ajoneuvo-osion. Toiseksi viimeisessä Suuressa turnauksessa hän hävisi Kaxiumille.

Metuksen ThornatusMuokkaa

Metus lähti kerran Thornatuksellaan Vulcanukseen hoitamaan liikeasioita. Matkalla Metus tapasi Mata Nuin ja otti tämän kyytiinsä. Pian kaksikko törmäsi Hiekkalepakkoon, joka kaatoi heidän ajoneuvonsa. Metus yritti nostaa sitä, mutta Hiekkalepakko hyökkäsi taas ja tuhosi osan ajoneuvosta. Mata Nuin päihitettyä eläimen Metus ja Mata Nui palasivat ajoneuvolle nostamaan sen ja jatkoivat matkaansa Vulcanukseen.

Metusin Thornatus

Metuksen Thornatus

Myöhemmin Metus yritti paeta Roxtusin taistelun aikana paljastuttuaan petturiksi. Hän lähti ajamaan Thornatuksellaan pakoon, mutta törmäsi kahteen vihaiseen Voroxiin, jotka kaatoivat ajoneuvon.

Kiinan Thornatus Muokkaa

Kiinan Thornatus

Kiinan Thornatus

Kiina lainasi itselleen yhden kopioiduista Thornatuksista matkalle Tajuniin, koska hänen hiekkavaanijansa oli kipeä. Hän lähti Vulcanuksesta Hiekkarauskukanjonin kautta kohti Tajunia Ackarin ja Mata Nuin kanssa. Kanjonissa tien tukki Skopio, ja Luunmetsästäjäjoukon tultua myös paikalle Skopio kaatoi Thornatuksen ja heitti matkaajat pois. Ackar ja Kiina kuitenkin pääsivät takaisin Thornatukseen, ja Mata Nuin romahduttaessa osan kalliosta Luunmetsästäjien ja Skopion päälle he onnistuivat pakenemaan. Mata Nui laskeutui heidän luokseen ja he matkasivat tuhotuneeseen Tajuniin.

Thornatus sarjakuva

Kiinan Thornatus sarjakuvissa

Tajunista he jatkoivat matkaansa Tesaraan Berixin ja Greshin kanssa kertoakseen Tajunin tuhosta. Lopulta he pääsivät perille ja jättivät Thornatuksen areenan lähistölle.

Ominaisuudet Muokkaa

Thornatukset ovat melko suuria ajoneuvoja ja ne liikkuvat viiden pyörän avulla, yhdellä takana ja kaksi molemmilla sivuilla. Sivupyörät voivat siirtyä joko lähelle tai kauas rungosta, jolloin ajoneuvon nopeus kasvaa. Thornatuksissa on myös edessä teriä ja panssareita taisteluita varten. Thornatukset on aseistettu Thornax-laukaisimilla.

Thornatus V9 settinä

Thornatus V9 settinä

Perdituksen Thornatus V9 on aseistettu Thornax-laukaisimella ja neljällä voimaräjäyttimellä. Voimaräjäyttimet saavat voimansa moottorista, joten niitä voi käyttää vain hitaasti ajettaessa. Thornatus V9:ssä on myös enemmän panssareita tavallisiin Thornatuksiin verrattuna, kuten sivupyöriä suojaavat terät. Etuosa on päällystetty exsidianilla, ja sen keskiosa on tehty kokonaan exsidianista.

Kulissien takana Muokkaa

Thornatus V9 -malli julkaistiin Thornatus V9 -setissä vuonna 2009. Mallia käytettin Legendan paluussa kaikkien Thornatusten mallina.

EsiintymisetMuokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejä Muokkaa