Bioarkistot
Advertisement
“Piikikkäät Thornax-kasvit ovat harvinaisia, mutta Voroxit murtavat ne auki ja tekevät niistä muhennosta. Se on tietysti täysin idioottimaista, sillä Thornaxit voivat räjähtää jos ulompi kuori vaurioituu.”
Atakus, Glatorian Arena
Thornax
Thornax settinä
Kasvi
Esiintymisalue Bara Magna
Käyttö Ammus, ruoka

Thornax on harvinainen puissa kasvava marja, jota kasvaa Bara Magnassa. Thornaxeilla on monia käyttötarkoituksia.

Esiintymismuodot[]

Thornax sarjakuvassa

Thornax sarjakuvassa.

Thornax-marjoilla on monia eri kypsyysasteita ja esiintymismuotoja. Tässä ne ovat:

  • Vihreä: Vielä kypsymättömät Thornax-hedelmät voidaan poimia, kypsentää keittämällä ja syödä. Luunmetsästäjät valmistavat erittäin pahanhajuista ja -makuista Thornax-muhennosta.
  • Kypsä: Kypsät Thornax-hedelmät ovat kivikovia ja piikikkäitä, joten niitä käytetään taisteluissa tehokkaina ammuksina.
  • Ylikypsä: Liian kauan aavikon kuumuudessa kypsynyt Thornax-hedelmä räjähtää helposti. Vaikka ne eivät ole laittomia, niiden käyttöä paheksutaan useimmilla areenoilla. Räjähtävät Thornax-hedelmät ovat sallittuja Ateron Arena Magnan taisteluissa.
  • Keinotekoiset: Myös keinotekoisia Thornaxeja on olemassa. Suuret olennot kiinnittivät niitä Labyrinttilaaksoon puolustusmekanismiksi.
Thornax-muhennos

Kupillinen Thornax-muhennosta.

Thornax-muhennos[]

Luunmetsästäjät ja Voroxit käyttävät raakoja Thornaxeja tehdäkseen niistä Thornax-muhennosta, jota he käyttävät ravinnokseen.

Settitietoa[]

Thornax julkaistiin kaikissa vuoden 2009 kanisteriseteissä sekä isoissa laatikkoseteissä, eli kaikissa Thornax-laukaisimen sisältävissä seteissä. Thornax on väriltään enimmäkseen kultainen, lukuunottamatta keskellä olevaa mustaa rengasta, jolla Thornax pysyy kiinni Thornax-laukaisimessa. Thornax on tehty kumista. BIONICLE Action Figure Gamessa Thornaxeja käytetään vastustajan elämäpisteiden vähentämiseen.

Thornax-puu

Thornax-puu.

Esiintymiset[]

Kirjat[]

Novellit ja jatkotarinat[]

Sarjakuvat[]

Muut kaanoniset[]

Epäkaanoniset[]

Katso myös[]

Advertisement