FANDOM

To Trap a Tahnok
Sarjakuva 1 05
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE (alkuperäinen sarja)
Numero 5 (Bohrok-saagan osa 2/6)
Julkaisu Huhtikuu 2002
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Carlos D'Anda
Tussaaja Randy Elliot
Värittäjä Peter Pantazis

To Trap a Tahnok (suomeksi "Tahnokin pyydystämiseksi") on viides BIONICLE-sarjakuva. Se julkaistiin vuonna 2002 ja se on Bohrok-saagan toinen sarjakuva.

Juoni Muokkaa

Bohrokit olivat tuhonneet Mata Nuin saarta seitsemän päivän ajan. Bohrok Tahnokeita liikkui Po-Wahin autiomaassa. Kranojensa avulla osa sai tietää, että Toia oli edempänä väijymässä Bohrokeja. Viesti levitettiin toisten Kranojen avulla koko joukkiolle.

Syvällä maan alla Bohrok Vaita keskusteli Bohrokien toiminnasta. Ne olivat tyytyväisiä tehtävänsä menestykseen, vaikka Bohrok-parville oli tullut myös takaiskuja. Yksi Lehvak Va jopa piti Toa Tahun naamiota käsissään.

Po-Wahissa Toat Pohatu ja Gali odottivat lähestyviä Tahnokeja kanjonissa. Pohatu selitti suunnitelmansa. Aiemmin Toa Onua oli kaivanut tunnelin kanjonin seinämästä mereen ja Kopaka jäädyttänyt sen suuaukon pysäyttääkseen tunnelista tulevan veden. Tahnokit saapuivat jo, ja Pohatu potkaisi kiven Kopakan luomaan jääesteeseen. Este rikkoutui ja vesi merestä pääsi syöksymään kanjoniin Tahnokien päälle. Gali hyppäsi veteen kerätäkseen Tahnokeilta niiden Kranat. Vesi alkoi jo kiehua Tahnokien voimasta.

Samalla Tahu piti rohkaisevaa puhetta Ta-Koron Matoraneille kylän porteilla. Matoranit lupasivat olla Tahun puolella Bohrokeja vastaan. Kopaka tuli Tahun luokse kertomaan, että Kranat olivat eläviä, ja sanoi kertovansa pian myös vielä synkemmän salaisuuden niistä.

Po-Wahissa Gali oli saanut kerättyä joitakin Kranoja, mutta veden kuumuuden vuoksi lähti uimaan pinnalle. Yläpuolella kolme Tahnokia sulattivat kivenjärkäleen irti kanjonin seinämästä ja se putosi Galia kohti. Ylhäällä häntä odottava Pohatu totesi, että Gali oli ollut vedessä liian pitkään. Hän oli lähdössä apuun, mutta Gali juuri hyppäsi ylös vedestä. Gali sanoi saaneensa neljä Kranaa ja painotti, että nyt piti lähteä. Tahnokit sulattivat jo kädensijoja kiveen päästäkseen ylös. Toat käyttivät Kultaisia naamioitaan poistuakseen kanjonista nopeasti. He eivät nähneet merkkiään Bohrokeista, mutta jatkoivat varmuuden vuoksi liikkumista puhuen Kranoista. Gali sanoi olevansa huolissaan Toa Lewasta, josta ei ollut kuulunut mitään päiviin. Samalla Bohrok Gahlokeja nousi merestä Toien huomaamatta.

Le-Wahin viidakossa Lewa käveli Kranan hallitsemana.

Hahmot Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa