FANDOM

“Siellä mistä hän tuli, Toat iskivät varjoista tai he eivät eläneet kauaa.”
— Kertoja, Birth of a Dark Hunter
Tren Kromin niemimaa
Tren Kromin niemimaa
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Matoranit, Rahit (kaikki ennen)
Tilanne
Olemassa

Tren Kromin niemimaa on Pohjoisella mantereella sijaitseva niemimaa. Sitä valvoi ennen Makutan veljeskunnan jäsen Gorast.

Maantiede Muokkaa

Tren Kromin niemimaan maaperä on vaarallinen. Niemimaalla on happoputouksia, vuoristoa ja osa alueesta on tuliperäistä. Alueella oli kuitenkin monia Matoran-kyliä.

De-Koro Muokkaa

“Ensi vilkaisulta se näytti tavalliselta kylältä - lukuisia mökkejä, tapaamispaikka keskellä, Matoraneja vaeltelemassa. Ainoa erikoinen asia oli, että siellä oli täysin hiljaista joka puolella.”
— Kertoja, Brothers In Arms

De-Koro on De-Matoranien entinen kylä, joka sijaitsi eristyksissä muusta asutuksesta. Kylä oli hyvin hiljainen, eikä sinne päästetty Toia, sillä he aiheuttivat yleensä melua tuodessaan taisteluita mukanaan. De-Koroa ympäröi viidakko.

Historia Muokkaa

Suuret olennot loivat Tren Kromin niemimaan osana Pohjoista mannerta. Niemimaalle asettui asumaan Matoraneja, ja alue nimettiin legendaarisen Tren Kromin mukaan. Matoran-sisällissodan jälkeen Makuta Gorast määrättiin valvomaan niemimaata.

Le-Matoran Nidhiki eli ennen Tren Kromin niemimaalla. Hän muuttui Ilman Toaksi ja lähti myöhemmin Metru Nuille auttamaan taistelussa Kanohi-lohikäärmettä vastaan.

Ta-Matoran Vultraz tappoi vuosia sitten Ko-Matoran Mazekan opettajan ja varasti laattoja, joissa oli tutkimustuloksia. Toisaalla Vultraz tappoi kylällisen Matoraneja räjäyttämällä erään tulivuoren sivun auki saadakseen laavajalokiven. Samalla tulivuori purkautui ja kylä jäi laavan alle.

Monien taisteluiden jälkeen Mazeka pudotti Vultrazin kalliolta eräässä taistelussa. Siniseksi soturiksi naamioitunut Gorast käski Mazekan levittää sanaa Vultrazin kuolemasta. Gorast kuitenkin paransi Vultrazin ja teki tästä vakoojansa.

Mazeka puolestaan totteli Gorastin neuvoa, ja jotkut alkoivat pitää häntä sankarina. Mata Nuin ritarikunnan agentti Jerbraz tuli hänen luokseen ja pyysi häntä auttamaan taistelussa Vultrazin kaltaisia olentoja vastaan. Mazeka matkasi hänen kanssaan De-Koroon hakemaan De-Matoran Krakuaa kouluttamista varten. Vultraz kuitenkin hyökkäsi kylään äänilaitteen avulla ja tainnutti kaikki De-Matoranit paitsi Krakuan, jonka äänivastaanottimet Mazeka ehti peittää. Jerbraz vei Krakuan turvaan ja Mazeka taisteli Vultrazia vastaan. Mazeka hävisi taiston, mutta sai tietää Vultrazin elävän.

Vuosi ennen Bara Magnan taistelua Toa Nuva Pohatu ja Onua saapuivat Tren Kromin niemimaalle hakemaan Visorakien sydäntä. He ottivat kiven ja pitivät sitä kokoajan ilmassa asukkaiden kehotuksesta.

Bara Magnan taistelun jälkeen Tren Kromin niemimaan asukkaat muuttivat Spherus Magnalle.

Entiset asukkaat Muokkaa

Matoran Muokkaa

  • Krakua - Muuttui Äänen Toaksi ja alkoi työskennellä Mata Nuin ritarikunnalle
  • Mazeka - Aiemmin tutkija, nykyään Mata Nuin ritarikunnan jäsen.
  • Nidhiki - Muuttui Ilman Toaksi ja lähti Metru Nuille
  • Vultraz - Makutan veljeskunnan vakooja ja Matoran-rikollinen
  • Mazekan opettaja, jonka Vultraz tappoi.
  • Kokonainen kylä Matoraneja, jotka Vultraz tappoi.
  • De-Koron De-Matoranit

Rahit Muokkaa

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Sarjakuvat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä