FANDOM

“Täten seurasin hullun minulle kertomia puoliksi muistettujen tarinoiden jälkeä, kunnes saavuin saarelle, jonka rannat eivät olleet toivottaneet vierasta tervetulleeksi vuosituhansiin.”
Makuta Mutran, The Mutran Chronicles
Tren Kromin saari
Tren Kromin saari
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Tren Krom (ennen)
Tilanne
Asuttamaton

Tren Kromin saari on saari Matoran-universumissa. Tren Krom oli siellä vangittuna 100 000 vuotta.

Maantiede Muokkaa

Tren Kromin saari on pelkkää kalliota, eikä siellä ole muita maamerkkejä Tren Kromin luolan lisäksi. Tren Krom pystyi hallitsemaan saaren kiviä mielensä voimalla. Hän pystyi esimerkiksi luomaan kivimuurin saarensa ympärille.

Historiaa Muokkaa

Suuret olennot rakensivat saaren tehdessään Matoran-universumia.

Hieman ennen Mata Nuin heräämistä nimetön Av-Matoran lähetettiin kertomaan Tren Kromille, että Tren Krom oli täyttänyt tehtävänsä ja hänet siirrettäisiin toiselle saarelle. Suuret olennot vangitsivat hänet pienelle saarelle kiinnittämällä hänet kallioon. Samalla hänelle annettiin kyky hallita saarensa kalliota.

Makutain veljeskunta lähetti Makuta Mutranin etsimään Tren Kromin. Hän päätyi lopulta Tren Kromin saarelle, missä Tren Krom jakoi mielensä hänen kanssaan. Tren Kromin tutkiessa hänen ajatuksiaan Mutran menetti tajunsa. Myöhemmin hän heräsi saaren rannalla ja tajusi tietävänsä, kuinka Matoran-universumi toimi.

Mata Nuin ritarikunnan agentti Trinuma toi saarelle aselastin, joka oli tarkoitettu Brutakan tiimille. Tiimin tullessa hakemaan aseita Tren Krom loi saarensa ympärille kiviseinän. Tiimiläiset menivät luolaan ja puhuivat Tren Kromin kanssa. Barraki Caraparin yrittäessä surmata hänet hän tuhosi Caraparin. Tutkittuaan Lariskan ajatuksia Tren Krom päätti päästää heidät menemään, koska piti silloisessa universumissa elämistä pahimpana mahdollisena rangaistuksena.

Teridaxin valtakaudella Artakha teleporttasi Lewa Nuvan saarelle. Lewa pyysi Tren Kromia auttamaan taistelussa Teridaxia vastaan, ja hän suostui. Lewa ja Tren Krom vaihtoivat kehojaan ja Tren Krom lähti Metru Nuille Lewan kehossa. Myöhemmin Artakha vaihtoi heidät takaisin omiin kehoihinsa.

Bara Magnan taistelun jälkeen Tren Krom katosi saareltaan ja ilmestyi myöhemmin Spherus Magnalle. Mata Nuin ritarikunnan agentit tulivat hakemaan häntä, mutta joutuivat palaamaan tyhjin käsin.

Entiset asukkaat Muokkaa

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä