Bioarkistot
Advertisement
Triumph of the Toa
Sarjakuva 1 03
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE (alkuperäinen sarja)
Numero 3 (vuoden 2001 osa 3/3)
Julkaisu Lokakuu 2001
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Carlos D'Anda
Tussaaja Randy Elliot
Värittäjä Peter Pantazis

Triumph of the Toa (suomeksi "Toain voitto") on kolmas BIONICLE-sarjakuva. Se julkaistiin vuonna 2001 ja se kertoo Toa Matojen taisteluista Rahi-petoja vastaan.

Juoni[]

Mata Nuin saarella Makuta puhui itsestään ja seurasi, kun hänen palvelijansa, saastuneita naamioita käyttävät Rahi-pedot, kohtasivat saaren kansaa vapauttamaan tulleita Toia.

Le-Wahin viidakossa Toa Lewa putosi kohti Muakan kitaa. Pian kuitenkin Toa Onua kaivautui maasta ja veti petoa alaspäin. Lewa selviytyi tämän ansiosta.

Toisaalla kaksi Nui-Jagaa lähestyivät Toa Galia. Toa Tahu tuli ja esti niitä luomalla tuliseinän. Hän varoitti Galia tämän takana olevista Tarakavoista. Galin hypätessä yksi Tarakava osui häneen nyrkillään pudottaen hänet veteen. Veden alla Gali sai näyn, jossa hän tapasi Toa Kaitat Akamain ja Wairuhan. Nämä kertoivat, että kerättyään kaikki Kanohi-naamiot Toat yhdistyisivät Toa Kaitoiksi voittaakseen Makutan - kolmesta tulisi Akamai ja toisista kolmesta Wairuha. Näky loppui ja Gali heräsi rannalla. Tahu kertoi, että Rahit pakenivat ja että Onua oli kutsunut Toat tapaamiseen lähellä rantautumispaikkaansa.

Myöhemmin Toat olivat kaikki koolla tapaamisessa. Onua ja Gali vaativat yhteistyötä, mutta Lewa epäröi. Läheinen tulivuori purkautui ja siitä lähti vaarallinen laavavirta. Onuan käskystä Lewa vei hänet vuorelle. Onua kaivoi ojan, joka nappaisi laavavirran niin, ettei se vahingoittaisi saarta.

Samalla Makuta lähetti Raheja muita Toia vastaan. Muaka yritti hyökätä Galin kimppuun, mutta tämä potkaisi sen ilmaan ja Toa Kopaka jäädytti sen. Toa Pohatu näki kaksi Tarakavaa Tahun takana. Hän potkaisi kiven kallioseinämään sortaen siitä kiviä. Tahu ohjasi tulivoimillaan kivet Tarakavojen päälle. Makuta nostatti hiekka-aallon Tahua kohti, mutta tämä kuumensi sitä ja se muuttui lasiksi. Kaksi Nui-Ramaa syöksyivät lasin läpi ja tarttuivat Tahuun. Ne veivät tämän korkealle ilmaan ja pudottivat tämän. Tahu hidasti putoamistaan lämmittämällä ilmaa allaan ja Onua sai hänet kiinni.

Kopaka ja Gali kohtasivat kaksi Nui-Jagaa. Gali laittoi maanalaiset vedet purkautumaan ylöspäin lennättäen Nui-Jagat mereen. Onuaa kohti taas lensi neljä Nui-Ramaa. Tämä heitti niitä suurella kivellä tyrmäten ne kaikki.

Taistelu oli ohi. Toat keskustelivat yhteistyöstään, ja Kopaka ja Lewakin suostuivat auttamaan tarvittaessa. Tahu julisti, että Toat kamppailisivat yhdessä, kunnes Mata Nui on vapaa.

Hahmot[]

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement