FANDOM

Tuliheimo
Raanu Vulcanuksessa
Organisaatio/ryhmä
Tukikohta Vulcanus
Johtaja(t) Tulen Elementtilordi (aiemmin), Raanu
Tavoite Selvitä Bara Magnassa
Liittolaiset Viidakkoheimo, Vesiheimo, Jääheimo, Rautaheimo (ennen)
Viholliset Kiviheimo, Luumetsästäjät
Tilanne Aktiivisia

Tuliheimo on yksi entisen Spherus Magnan ja nykyisen Bara Magnan monista heimoista.

Rakenne ja kulttuuri Muokkaa

Agori Kyry

Tuliheimon Agori Kyry.

Tuliheimolaiset ovat taitavia korjaamaan esineitä. Heimolla on Bara Magnan heimoista toiseksi eniten jäseniä Kiviheimon jälkeen.

HistoriaMuokkaa

Tuliheimo eli alkujaan Spherus Magnassa. Heimolla oli tapana käydä kauppaa Rautaheimon kanssa, joka toimitti kaivamaansa rautaa ja Tuliheimo takoi siitä valmiita aseita. Rautaheimon sairastuttua Tuliheimo lakkasi käymästä kauppaa sen kanssa peläten tartuntavaaraa.

Suuret olennot valitsivat yhden Tuliheimon sotureista ja tekivät hänestä Tulen Elementtilordin. Elementtilordista tuli heimon johtaja.

Tuliheimo valloittaa lähteen

Tuliheimon jäseniä Sähköistyneen Protodermis-lähteen luona.

Sähköistyneen Protodermiksen löydyttyä, Tulen Elementtilordi kokosi Tuliheimon sotilaat ja lähetti nämä taisteluun aineen hallinnasta. Tästä seurasi Ytimen sota, jonka viimeisillä vaiheilla Tuliheimo sai Sähköistyneen Protodermiksen lähteen hallintaansa ja alkoi pumpata sitä. Tämä aiheutti Rikkoutumisen, ja ainakin osa Tuliheimosta jäi Bara Magnan palaselle.

Crotesius sarjakuva

Agori Crotesius sarjakuvassa.

Raanu-niminen Agori auttoi järjestämään tuhoutuneen Vulcanus-kylän jälleenrakennuksen, ja Tuliheimo jäi asumaan kylään. Areenaottelujärjestelmän synnyttyä Tuliheimo liittyi siihen mukaan. Heimon ensisijaiseksi Glatorianiksi tuli Ackar ja toissijaiseksi Perditus. Perditus kuitenkin päätti jonkin ajan kuluttua ryhtyä ajoneuvonohjaajaksi ja hänen tilalleen Glatorianiksi otettiin Malum.

Kun heimon kylänvanhin joutui Voroxin surmaamaksi, hänen tilalleen uudeksi johtajaksi otettiin Raanu.

Malumin yritettyä tappaa Strakkin areenalla Tuliheimo joutui karkottamaan hänet. Metus palkkasi Raanulle kaksi lahjakasta nuorta Glatoriania, koska Perditus ei suostunut palaamaan toissijaiseksi Glatorianiksi.

Gelun tuotua Vulcanukseen Luunmetsästäjiltä löytämänsä suunnitelman Vulcanuksen ratsaamiseksi Agorit ryhtyivät linnoittamaan kylää. Samalla Glatorianeja lähetettiin pyytämään apua, mutta matkalla Tajuniin kaksi harjoittelija-Glatoriania joutui Luunmetsästäjien tappamaksi. Lopulta Luunmetsästäjät hyökkäsivät, mutta Glatorianien avulla hyökkäys torjuttiin.

Myöhemmin monet Tuliheimon jäsenet osallistuivat Roxtusin taisteluun. Kun kylät yhdistettiin Yhdistyneiksi kyliksi, Tuliheimo liittoutui muiden heimojen kanssa. Heimojen johtajat muodostivat kaupungin neuvoston, jota johtaa Tuliheimon Raanu.

Tiedetyt jäsenet Muokkaa

Kyläläiset Muokkaa

Ackar sarjakuvassa

Glatorian Ackar.

Soturit Muokkaa

  • Ackar - Heimon entinen pää-Glatorian, nykyinen Glatorienin johtaja.
  • Malum (ennen) - entinen Glatorian, joka karkotettiin tämän yritettyä tappaa Strakkin areenalla.
  • Perditus - Glatorian, joka oli ennen ajoneuvonohjaaja
  • Nimetön soturi, joka kuoli Matoran-universumissa.
  • Kaksi harjoittelevaa Glatoriania jotka Luunmetsästäjät tappoivat.
  • Glatorianit, jotka ovat harjoittelemassa.