Bioarkistot
Advertisement

Ulottuvuudet ovat eri todellisuuksia, jotka ovat olemassa toistensa rinnalla. Ne eivät ole fyysisesti yhteydessä toisiinsa, mutta niiden välillä voi matkustaa ulottuvuusporttien avulla. Ulottuvuusporttien naamio on tunnetuin keino siirtyä ulottuvuudesta toiseen.

Päätodellisuus[]

Päätodellisuus on tärkein ulottuvuus. Se on ulottuvuus, jossa suurin osa BIONICLE-tarinasta tapahtuu.

Kaikki vaihtoehtoismaailmat irtoavat päätodellisuudesta syntyessään.

Vaihtoehtoismaailmat[]

Vaihtoehtoismaailmat ovat ulottuvuuksia, jotka ovat muuten samanlaisia kuin päätodellisuus, mutta niissä jossakin valinnassa on valittu eri vaihtoehto.

Aina, kun päätodellisuudessa joku tekee valinnan, siitä irtoaa uusi vaihtoehtoismaailma, jossa on tehty eri valinta. Valinnan seurauksena vaihtoehtoismaailmasta saattaa tulla hyvinkin erilainen kuin päätodellisuudesta. Vaihtoehtoismaailmoja on ääretön määrä.

Tunnetut vaihtoehtoismaailmat[]

Tasku-ulottuvuudet[]

Tasku-ulottuvuudet ovat pieniä maailmoja, jotka eivät perustu päätodellisuuteen, mutta ovat yhteydessä siihen ja muihin ulottuvuuksiin.

Suuret olennot loivat tasku-ulottuvuudet ja yhdistivät niiden eheyden Matoran-universumin eheyteen ja samalla Mata Nuin terveyteen.

Tunnetut tasku-ulottuvuudet[]

  • Hopeakaupungin tasku-ulottuvuus: Kaupunginrakentajien ja Kestorien asuttama tasku-ulottuvuus.
  • Makutain massan ulottuvuus: Ulottuvuus, johon Makutain massa siirtyy heidän muuttaessaan muotoa.
  • Pimeyden sektori: tasku-ulottuvuus, jossa ei ole valoa.
  • Tuyetin vankilaulottuvuus: tasku-ulottuvuus, johon Toa Tuyet vangittiin 1 500 vuodeksi. Ulottuvuudessa ei ole Toia.
  • Valon ulottuvuus: tasku-ulottuvuus, jossa elää kiinteästä valosta muodostuneita, varjoa ravintonaan käyttäviä olentoja.

Ulottuvuuksien välinen matkustaminen[]

Ulottuvuuksien välillä on mahdollista matkustaa ulottuvuusporttien avulla. Ulottuvuusportin läpi astuminen siirtää henkilön toiseen ulottuvuuteen. Ulottuvuusportteja voivat avata:

Advertisement