FANDOM

Ussal
Ussal
Rahi-laji
Luoja Tuntematon
Elinympäristö Onu-Wahi, Ga-Metru, Eteläinen Manner
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Yleinen

Ussalit ovat rapumaisia Raheja. Matoranit käyttävät Ussaleita erilaisiin töihin, kuten esimerkiksi kuljetukseen. Myös suuria Ussal-ajoja on järjestetty. Ussal-joukot käyttävät ratsuinaan Ussal-rapuja.

BiologiaMuokkaa

Ussal-ravuilla on kuusi jalkaa ja kaksi kättä. Ne voivat olla sinikeltaisia, mustia tai lilan-mustia. Niiden silmät ovat kaden antennin päässä ja ravuilla on tapana liikuttaa niitä.

HistoriaMuokkaa

Metru NuiMuokkaa

Metru Nuilla Ussal-rapuja käytettiin vetämään kärryjä ja muita tavaroita.

Mata NuiMuokkaa

Mata Nuilla Ussal-rapuja käyttivät erityisesti Onu-Matoranit, jotka käyttivät niitä liikkumiseen eräänlaisina takseina. Tämän johdosta Ussaleita kutsuttiin usein taksiravuiksi.

Onu-Koron kaivuukilta käytti Ussaleita (erityisesti mustia Ussaleita) kaivamaan tunneleita ja kuljettamaan kivikuormia.

Myös Onu-Koron puolustusvoimat Ussal-joukot ratsastavat näillä ravuilla.

Ehkä kuitenkin kaikkein kuuluisin Ussalien käyttötyyppi on Ussalin rapuralli, joissa Onu-Matoranit haastavat toisensa ajamaan Ussal-ravuilla mahdollisimman nopeasti. Onepu on voittanut rapurallin viidesti peräkkäin, kolme ensimmäistä kertaa Pewku-nimisellä ravulla.

Rapuja kiillotetaan 'Ussal-vahalla'.

Ussalit tulivat taikaisin Metru Nuille Matoranien ja Ussal-joukkojen mukana.

Kivi-UssalMuokkaa

Ussal01

Kivi-Ussal

Kivi-Ussalit ovat sopeutuvia Ussal-rapuja. Ne ovat agressiivisimpia kuin normaalit Ussalit ja niitä on nähty vain Voya Nuilla. Voya Nuin Kivi-Ussalit eivät välttämättä ole selvinneet paluuta Eteläiseen Mantereeseen.

Katso myösMuokkaa