FANDOM

“Täällä oli kylmää, jopa pahempaa kuin aavikolal öisin. Useammin kuin kerran, Hiekkavaanijat melkein menettivät jalansijansa kristallin ja kiven pehmeällä pinnalla. Vaikka se sai kaikki kolme Agoria hermostuneiksi, heidän oli matkustettava päivisin:oli liian helppoa eksyä polulta pimeässä ja mahdollisesti pudota alas kielekkeeltä.”
— Kertoja, Riddle of the Great Beings
Valkokvartsivuoret
Valkokvartsivuoret
Paikka
Sijainti
Bara Magnan luoteisosa
Asukkaat
Tilanne
Olemassa

Valkokvartsivuoret ovat Bara Magnan luoteisosassa sijaitsea vuoristo.

Historia Muokkaa

Spherus Magnan Rikkoutuessa Valkokvartsivuoret jäivät entiselle Bara Magnan aavikkoalueelle, josta nyt muodostui planeetta. Planeetalle jäänyt Jääheimo asettui Iconoxin kylään Valkokvartsivuorten alueelle.

Vastikään Tarduk, Crotesius ja Kirbold matkustivat Hiekkavaanijoiden selässä vuorille etsimään Punaista tähteä. Muutama Rautasusi alkoi seurata heitä, ja kolmikko päätyi lopulta keskelle susilaumaa. Surel tuli paikalle, mutta yhtäkkiä tulen ja jään elementtilordit ilmestyivät ja alkoivat taistella keskenään. Surel varoitti kolmea Agoria heidän edessään olevista vaaroista, mutta nämä jatkoivat matkaa. Myöhemmin he poistuivat vuoristosta ja saapuivat Terien metsään.

Maaperä ja ilmasto Muokkaa

Valkokvartsivuoret muodostuvat korkeista lumipeitteisistä huipuista. Vuorilla on kylmempää kuin alhaalla aavikolla öisin. Maaperässä on runsaasti arvokasta exsidiania.

Kerääjän harjanne Muokkaa

Kerääjän harjanne on valkokvartsivuorten kaakkoisosassa sijaitseva vuorijono.

Kyynärhuippu Muokkaa

Kyynärhuippu on kahden vuoriharjanteen reunustama kanjoni.

Asukkaat Muokkaa

Valkokvartsivuorilla asuu Rautasusia, jotka Suuret olennot loivat avuksi Ytimen sotaan. Ne hankkivat ruokaa myös vuorilla asuvalle sodassa loukkaantuneelle Surelille, joka koulutti sudet taistelemaan.

Esiintymiset Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa