Bioarkistot
Advertisement
Vatuka
Harmaa Vatuka.png
Rahi-laji
Luoja Ei tiedossa
Elinympäristö Kiviset alueet
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Ei tiedossa

Vatukat ovat suuria ja pelottavia kivestä tehtyjä olentoja, jotkut eivät edes pidä niitä Raheina.

Biologia[]

Vatukat ovat kaksi kertaa niin korkeita kuin Matoran (Mata Nuin saarella) ja myös hieman leveämpiä.

Niillä on kaksi kättä ja pää, molemmat oudon suuria niiden kokoon nähden, mutta vyötäröstä alaspäin Vatukat muistuttavat kivikasoja. Ne ovat kivenharmaita ja niillä on punaiset silmät, paitsi niillä Vatukoilla jotka elävät Ta-Wahissa; ne ovat punaisia ja niiden silmät kiiluvat vihreinä.

Vatukat ovat elementaalisia olentoja, muttei tiedetä pysyvätkö ne kasassa maata hallitsemalla vai miten. Ne pystyvät kuitenkin ampumaan kiviä vastustajiaan kohti.

Matoraneilla on vaikeuksia luokitella Vatukat, sillä he eivät ole pystyneet määrittelemään ovatko Vatukat elossa vai ovatko ne keinotekoisia olentoja. Usein ne kuitenkin sijoitetaan Rahien kanssa samaan luokkaan.

Ta-Wahilainen Vatuka.

Historia[]

Tuntematon Makuta loi nämä olennot viruksilla ja nestemäisellä protodermiksellä.

Jotenkin Vatukoita selvisi Mata Nuin saarelle, jossa ne asettuivat Onu-Wahiin, vaikka joitain asusti myös Ta-Wahin alueella ja näyttää kehittyneen lähes omaksi rodukseen.

Pimeän ajan lopulla yksi näistä olennoista kaappasi Turaga Whenuan vähän ennen Toa Matojen saapumista, mutta Takua pelasti hänet.

Oletetaan että Vatukat muuttivat muiden Rahien mukana Matoran-universumiin.

Esiintymiset[]

Advertisement