Bioarkistot
Advertisement
Vengeance of the Visorak
Sarjakuva 1 23
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE: Metru Nui
Numero 23
Julkaisu 2004
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Randy Elliot
Värittäjä Pete Pantazis

Vengeance of the Visorak (suomeksi "Visorakien kosto") on 23. BIONICLE-sarjakuva alkuperäisessä numeroinnissa. Se julkaistiin vuonna 2005 ja se on Metru Nui -sarjan kahdeksas sarjakuva.

Juoni[]

Toa Hordikat Vakama ja Onewa sekä Rahaga Norik olivat Po-Metrussa tiedusteluretkellä. He näkivät, kun Visorak Roporakit kävivät villien Kikanalojen kimppuun. Vakama suuttui ja ampui tulta Visorakeja kohti välineittensä avulla lataamallaan Rhotuka-pyörittimellä. Kun Norik huomautti, että Visorakit pääsisivät pian vapaaksi tulesta, Vakama hyppäsi Visorakien luo käydäkseen niiden kimppuun.

Coliseumissa Sidorak valitti siitä, että Toat olisi pitänyt tappaa sen sijaan, että Visorakit muuttivat heidät. Roodaka vastasi, että heidät voi yhä tuhota.

Toisaalla Toa Matau ja Rahaga Iruini yrittivät kerätä materiaalia ilmalaivojen rakentamiseen. Kun Matau mainitsi Keetongun, myyttisen Rahin, joka voisi palauttaa Toat ennalleen, Iruini sanoi, ettei tätä hänen mielestään ollut olemassa. Hän kertoi myös, että Rahagat olivat olleet aiemmin Toia hekin.

Toa Nokama ja Rahaga Gaaki uivat meressä suorittamassa tehtävää, joka tuli pitää salassa. Nokama innostui siitä, että pystyi aistimaan veden tapahtumat, ja Visorakit huomasivat hänet sekä Gaakin. Yksi Visorak ampui Gaakia Rhotukalla. Nokama päätti kostaa ja teki lataamansa Rhotukan avulla voimakkaan hyökkäyksen, joka pelästytti Visorakit pois paikalta. Gaaki varoitti Nokamaa siitä, että tämä ei osannut pidätellä voimiaan ja että lopulta Hordika-puoli voittaisi Nokamassa ja hänestä tulisi peto.

Toa Nuju ja Rahaga Kualus olivat Ko-Metrussa. Kualus puhui lentäville Raheille näiden kielellä. Kualus kertoi linnuista Nujulle. Samalla kaksi Visorakia suunnittelivat kaksikon kimppuun hyökkäämistä.

Nuju sanoi Kualukselle, että tämä kuulosti Ehryeltä, Matoranilta, jonka hän oli tuntenut. Visorak Oohnorak, joka oli läheisessä luolassa, pyysi apua jäljitellen Ehryen ääntä. Nuju meni luolaa kohti, ja kaksi Visorakia hyökkäsi hänen kimppuunsa. Visorakit ajoivat Nujun ja Kualuksen umpikujaan, ja nämä pääsivät pakoon vain hyppäämäällä viemäriaukosta alas. He päätyivät Rahagoiden vanhaan piilopaikkaan, jossa Visorak Kahgarak yllätti heidät.

Hahmot[]

Advertisement