FANDOM

Viidakkoheimo
TLR Viidakkoheimo
Organisaatio/ryhmä
Tukikohta Bota Magna, Tesara
Johtaja(t) Viidakon Elementtilordi (ennen), tuntematon Agori, Raanu
Tavoite Selvitä Bara Magnassa
Liittolaiset Jääheimo, Tuliheimo ja Vesiheimo
Viholliset Kiviheimo, Luumetsästäjät
Tilanne Toiminnassa

Viidakkoheimo on yksi entisistä Spherus Magnan ja nykyisistä Bara Magnan heimoista.

Rakenne ja kulttuuri Muokkaa

Viidakkoheimo eli Tesarassa 100 000 vuoden ajan erillään kahdessa kylässä. Koska Agorien asuinalue on aina ollut metsäistä, he ovat kehittyneet neliraajaiseen apinamaiseen muotoon ja saaneet raajoihinsa kynnet.

Viidakkoheimolaiset ovat taitavia parantajia ja historioitsijoita.

Historia Muokkaa

Viidakkoheimo oli yksi Spherus Magnan heimoista ja suuri osa eli Bota Magnassa. Suuret olennot valitsivat yhden sotureista ja muuttivat hänet Viidakon Elementtilordiksi. Lopulta hän sai heimon hallintaansa ja hänestä tuli sen johtaja.

Kun Sähköistynyt Protodermis löydettiin, Viidakon Elementtilordi kokosi heimon soturit armeijakseen taisteluun aineen hallinnasta. Sota loppui Rikkoutumiseen jolloin Elementtilordit vangittiin. Planeetta jakautui kolmeen osaan, jolloin ainakin osa Viidakkoheimosta joutui Bara Magnaksi kutsuttuun osaan. Planeetalle luotiin uusi yhteiskuntajärjestelmä, johon Viidakkoheimo otettiin mukaan taisteluiden estämiseksi.

Tarduk sarjakuva

Tarduk, Viidakkoheimon Agori.

Heimon jäsenet päättivät jäädä asumaan vehreälle alueelle. Heimo oli jakautunut kahteen osaan, ja heimon yhdistämiseksi kylänvanhimmat järjestivät kylänrakennuskilpailun. Suunnitelman mukaan se johti tasapeliin kummankin tarvitessa apua, ja erimielisyyksien lakattua Viidakkoheimo alkoi elää sovussa Tesaran kaksoiskylässä.

Jokin aika sitten heimon toissijainen Glatorian kuoli ja hänen tilalleen otettiin uusi, nuori Glatorian, Gresh, joka alkoi menestyä otteluissaan.

Vastikään Skrallien ja Luunmetsästäjien hyökättyä ja tuhottua Tajunin, Mata Nui, Ackar, Berix, Kiina ja Gresh tulivat kertomaan asiasta Tesaraan. Paikalla olleet saatiin lopulta vakuutettua kylien yhdistämisestä, ja Tesaran kaksoiskylä yhdistettiin yhdeksi kyläksi.

Monet viidakkoheimolaiset osallistuivat Roxtusin taisteluun. Myöhemmin he auttoivat vetämään muutkin kylät Tesaran lähistölle Yhdistyneiksi kyliksi. Viidakkoheimon jäsenet alkoivat elää uudessa kaupungissa Jääheimon, Tuliheimon ja Vesiheimon jäsenten kanssa.

Tiedetyt jäsenetMuokkaa

Vastus Legendan paluussa

Glatorian Vastus Tesaran areenalla.

Kyläläiset Muokkaa

SoturitMuokkaa

  • Vastus - Heimon entinen pää-Glatorian
  • Gresh - Glatorian, joka oli lyhyen aikaa toissijainen-Glatorian
  • Viidakkoheimon entinen toissijainen Glatorian; kuollut
  • Nimetön soturi, joka kuoli Matoran-universumissa.