FANDOM

"Ennen kuin Takanuva ehti kertoa, ettei hän osannut lentää, Krika oli puhaltanut hienoa jauhetta hänen kasvoilleen. Valon Toa ei voinut muuta kuin hengittää sen sisään. Nauraen, Krika kertoi että hänet oli juuri altistettu Makuta Virukselle, joka, ainakin väliaikaisesti, antaisi hänelle kyvyn lentää. Jos sillä oli joitain muita sivuvaikutuksia, ne Krika päätti jättää sanomatta."'
-Kertoja, Dark Mirror

Virukset ovat organismeja, joita Makutat käyttävät luodessaan uusia Raheja pudottamalla virukset nestemäiseen protodermikseen.

Makutat voivat käyttää viruksia myös mutatoimaan jo olemassa olevia olentoja. Esimerkki on se, kun Krika laittoi virusta Takanuvan päälle toisessa ulottuvuudessa, ja Takanuva sai väliaikaisen lentotaidon. Virus oli hienoa jauhetta jonka Krika levitti Takanuvan kasvoille.

Kuten muutkin mikrokokoiset oliot (kuten suolla asuvat orgaaniset bakteerit ja biomekaaniset Protodiitit), nämä virukset hallitsevat energiaa, kuten Antidermis.

Tiedetyt virukset Muokkaa

  • Makuta Teridax käytti virusta pistääkseen Mata Nuin uneen.
  • Panssaria syövä virus, joka meni Kojoliin Mata Nuin Ritarikunnan toimesta, tuhoten panssarin. Sitä myöhemmin käytti Tobduk Tridaxia vastaan.
  • Makuta Spiriah käytti Virusta, kun hän muokkasi Skakdeja.
  • Vaihtoehtoinen Krika Toa-imperiumin vaihtoehtoismaailmasta antoi Takanuvalle viruksen, väliaikaiseen lentokykyyn.

EsiintymisetMuokkaa

KirjatMuokkaa

Lyhyt- ja jatkotarinatMuokkaa