“Asuin ennen saarella täältä itään... vain yksinkertaisessa paikassa, jossa muutamat meistä yrittivät tulla toimeen päivä kerralla. Meillä oli pieniä Rahi-ongelmia silloin tällöin, ei mitään liian vakavaa. Kunnes eräs Makuta ilmestyi.”
Tobduk, Brothers In Arms
Visorak (paikka)
Visorak saari.png
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Tobdukin laji (ennen)
Tilanne
Olemassa

Visorak on saari Matoran-universumissa. Se sijaitsee Nynrahista etelään. Saari tunnetaan parhaiten alkuperäisten Visorakien luomispaikkana.

Maantiede[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Visorakilla tiedetään olleen Tobdukin lajin kotikylä. Muuta saaren maaperästä ei tiedetä.

Historiaa[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Visorakin saari luotiin silloin, kun Suuret olennot rakensivat Matoran-universumia.

Saarella sijaitsi Tobdukin ja hänen lajinsa koti. Eräänä päivänä saarta valvomaan määrätty Makuta Chirox saapui saarelle ja loi Visorakit. Sitten hän kokeili uusien Rahien voimia vapauttamalla ne Tobdukin kylään. Hämähäkit tuhosivat kylän, ja Makutan veljeskunta nimesi saaren uudelleen Visorakien mukaan.

Entiset asukkaat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Tobdukin laji[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Tobdukin laji asutti pientä kylää, kunnes Makuta Chirox päästi Visorakit kylään tappaen samalla suuren osan Tobdukin lajista. Muutamat eloonjääneet pakenivat saarelta.

Rahi[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Saarella eli ainakin ennen Visorakin hyökkäystä joitain Raheja. Tobdukin mukaan ne aiheuttivat joskus ongelmia. Chiroxin luotua Visorakit niitä asui saarella.

Esiintymiset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä