FANDOM

Vortixx Rhotuka -taistelukirves
Vortixx-Rhotuka-taistelukirves
Väline
Käyttötarkoitus Kuumentaminen ja viilentäminen, Rohtukan laukaiseminen
Käyttäjät Roodaka
Tilanne Tuotannossa

Vortixx Rhotuka -taistelukirveet ovat monitoimisia välineitä, joita Vortixxit valmistivat Xialla.

Historia Muokkaa

Vortixx Rhotuka -taistelukirveitä on valmistettu ainakin 500 vuotta. Roodaka käytti kerran yhtä kirveistä taistellessaan Eliminoijaa ja Suojelijaa vastaan. Hän yritti mutatoida Eliminoijan Rhotukallaan, muttei osunut. Taistelun loppupuolella Roodaka kiipesi erään rakennuksen katolle paetakseen motokelkallaan. Suojelija seurasi häntä ja tarrasi kiinni hänen taistelukirveensä kahvaan. Roodaka kuitenkin irrotti otteensa kirveestä, ja Suojelija putosi alas maahan jääden tajuttomana taistelukirveen alle.

Toiminnot Muokkaa

Vortixx Rhotuka -taistelukirves on monitoiminnallinen ase. Siinä on kaksiteräinen kirves, kaksi Rhotuka-laukaisinta, ja levitaatio-ominaisuuksia. Kirveen terät voi kuumentaa ja sen jälkeen jäähdyttää siinä olevilla puheltamilla. Puhaltimet toimivat myös aseina.

Kirveen kahvassa on levitaatio-Kanokoista tehdyt punnukset, jotka helpottavat kirveen käyttöä. Käyttäjä voi säätää painon haluamakseen.

Kulissien takana Muokkaa

BZPower-foorumi järjesti vuonna 2008 tarinakilpailun, jossa oli tarkoitus kehittää xialaisia aseita.[1] Sisen-nimimerkillä esiintyvä käyttäjä osallistui MoC-kategoriaan, jossa tarkoituksena oli rakentaa jokin ase ja kehittää sille toiminnot. Vortixx Rhotuka -taistelukirves voitti oman kilpaluokkansa,[2] ja tarinatiimin jäsen Greg Farshtey hyväksyi sen viralliseen kaanoniin.

Lähteet Muokkaa

  1. S&t#4: Xian Weapons!, viestiketju BZPower-foorumilla
  2. S&t#4 Results Topic!, viestiketju BZPower-foorumilla