FANDOM

"Amint elhagytam hazai bolygómat, energiával feltöltött protodermisz szivárgott ki a planéta magjából és olyan hatalmas robbanást okozott, amely két hatalmas földdarabot taszított bolygó körüli pályára."
Mata Nui, Mata Nui Mondája

A Széttörés egy katasztrófának a neve, ami Spherus Magna bolygóján következett be.

Szettores

A katasztrófa miatt a bolygó három részre szakadt.

TörténelemSzerkesztés

Az előidéző esemény az Energizált Protodermisz bolygómagból való feltörése volt. A Jég Agorik később fölfedezték a forrást és a pusztító erejét is. A többi törzs is hírt szerzett erről és az Elemi Lordok vezetésével elkezdtek háborúzni az anyagért.

A háború tombolása közben a bolygó régi vezérei, a Nagy Lények begyűjtöttek egy mintányi adagot a folyadékból és rájöttek, hogy azt magát a bolygót is szétroncsolja, és ha megpróbálják leszívni az anyagot, akkor hatalmas katasztrófa történhet. Miután a csata leállítására tett kísérleteik csődöt mondtak, a Nagy Lények elkezdtek építeni egy óriás robotot, hogy tanuljon más világoktól és kultúráktól, majd visszatérjen Spherus Magnára és megpróbálja rendbe hozni a károkat.

A Tűz Törzs az Energizált Protodermisz megszerzése miatt betört a Jéghez és leszívták az anyagot a forrásból. A láncreakció a bolygó magjában a planéta három darabra szakadását okozta.

A nagyja a lakosságnak a legnagyobb darabon, Bara Magnán ragadt. A darab új bolygóvá vált. A dzsungel a bolygó nagy részét fedte eltűnt a sivatag terjeszkedése miatt és csak néhány, fa és bokor maradt, a folyók kiszáradtak és eltűntek. Azok az Agorik akik a törésvonal közelében voltak életüket vesztették, még a többi a romok között akart menedékre lelni. Elvesztették képességüket mellyel új dolgokat alkotnának így a Nagy Lények által hátrahagyott dolgokra lettek bízva. A Homok Törzs visszafejlődött barbár, primitív néppé. A Fekete Tüske-hegység északi részét a Szikla Törzs elfoglalta, akiket a katasztrófa elszakított igaz otthonuktól. A maradék négy törzs, elvesztette harcosai nagyját és megpróbáltak felállítani egy új társadalmi rendszert melyben a Magháború veteránjai segédkeztek és néhány Agori mint Raanu.

A maradék két darabja Spherus Magna egykori világának teljesen más világokká váltak. A darab amin a Nagy Tenger volt Aqua Magnává vált, míg a Nagy Dzsungel alkotta meg Bota Magnát. Ez a két hold Bara Magna körül kezdett keringeni.