Aqua Magna , vagy a Nagy Tenger, de a Végtelen-óceánnak is nevezték az Mata Nui szigetének egykori lakói , most egy hatalmas óceán Spherus Magnán.

eredendő oldal: Helyszinek

Aqua Magna
Amfelszin.png
Hold
Lakosság Ismeretlen
Lakói Mata Nui és lakói(régebben)A Verem rabjai,Lények
Státusz ép
Elhelyezkedése Spherus Magna egyik területe
Kiejtés Akva Magna

Történelme[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Több mint 100,000 évvel ezelőtt Spherus Magna bolygója darabokra szakadt az Energizált Protodermisz hatása miatt. A bolygó azon része ahol tenger volt, leszakadt és elkezdett keringeni a legnagyobb darab körül.

A Széttörés ,a katasztrófa mely Aqua Magnát alkotta

Körülbelül 1000 évvel ezelőtt a Nagy Szellem, Mata Nui éppen e hold mellett haladt el mikor A Makuta Testvériség elaltatta őt, emiatt ő lezuhant . Mikor földetért testét hatalmas kár érte ezt a Matorán Univerzum lakói a Nagy Kataklizmának hívják. Ez ugyanúgy kioldotta és megrongálta az Energizált Protodermisz álcázási rendszerét, ami egy szigetet alkotott melyet róla neveztek el. A katasztrófa ugyanúgy kiszakította Voya Nui szigetét Mata Nui testéből a hold óceán által fedett felszínére. A Verem, ami mostmár a hold felszíne alatt volt beszakadt ezzel sok rab és az őr, Hydraxon halálát okozta.

Mata Nui a holdon maradt álmában körülbelül 1000 évig. Mahri Nui városa leszakadt Voya Nuiról és lesüllyedt a tengerfenékre, ahol a következő 300 évet töltötte. Sok lakosa a Matorán Univerzumnak kiszabadult, de a legtöbbet elkapták és visszavitték. Voya Nui visszakerült a Déli Kontinenshez a Toa Mahri miatt, akik elpusztították Mahri Nuit küldetésük közben. Nem sokkal Voya Nui visszatérte után a Nagy Szellem meghalt és lelkét Makuta Teridax eszenciája váltotta le. Mata Nui később feltámadt Toa Mahri Matoro által de ugyanúgy aludt.

Nem sokkal ezután a Nagy Szellem felébredt és felállt ezzel elpusztította Mata Nui szigetét. Teridax később azt tervezte, hogy elpárologatja a hold óceánját.

Miután megtanulta használni az új erejét , Teridax elhagyta Aqua Magnát és Bara Magnára indult . Ezalatt Mata Nui felélesztette a Prototípus Robotot és elkezdte Aqua Magnát Bara Magna felé húzni, hogy újra alkossa Spherus Magnát. De ezt Teridax megszakította mikor megérkezett a sivatagos bolygóra és szembeszállt Mata Nuival. Mata Nui képes volt Teridax egyik gravitációs támadását Aqua Magnára és Bota Magnára irányítani, ezzel a bolygókat Bara Magna gravitációs mezője felé húzta míg azok visszafordíthatatlanul elkezdtek zuhanni a planéta felé. Az Aqua Magna égitest mikor átért az atmoszférán, egy darabja leszakadt róla. Ez a darab összeütközött Makuta Teridax fejével és megölte őt. Aqua Magna nagyrésze, összeütközött Bara Magnával, csak úgy mint Bota Magna, és újraalkották Spherus Magnát.

Helyszínek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A bolygó felszínét teljesen óceán fedi , egyetlen földrész sincs rajta. Két sziget egykor létezett a bolygón: Mata Nui és Voya Nui. Az óceán volt a bolygó nagy részén Mata Nui jöveteléig.

A Vörös Csillag egykor a hold körül keringet , és egy ismeretlen égitest volt látható az égről .Lehvak-Kal és egy hordányi Tahnok kering az űrben.

Lakók[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Őslakók[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Ősi Tengeri Behemót
  • Baktériumok
  • Vércsigák
  • Óriás Polip
  • Fényhal
  • Tengeri Polip
  • Méreg Angolna
  • Névtelen Vízalatti Rovarok
  • Sok madárfaj Mata Nui szigetéről
  • Szitakötő mely Le-Wahiban előfordult

Bevándorlók[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Gadunka
  • Hannah
  • Hydruka
  • Keras
  • Veremi Háború Teknős
  • Borotvahal
  • Borotva Bálna
  • Zátony Fosztók
  • Ruki
  • Pókrák
  • Szúrós Bálna
  • Takea
  • Toa Terpmászó
  • Névtelen menekültek a Veremből
  • Sokfajta mutálódott Rahi