FANDOM

A Bohrokok Kaptár Elmével, azaz kollektív tudattal rendelkező, rovarokra emlékeztető gépezetek, amelyek egyetlen organikus és eleven része a homloklemezük mögött rejtőző Krana, amely a Bohrokok agyaként funkcionál. két királynő, együttes elnevezésükön a Bahrag irányítja őket. Habár külsejük fenyegető, a Bohrokok tulajdonképpen jó célt szolgálnak: az ő feladatuk Mata Nui testének megtisztítása, ami elengedheteteln a Nagy Szellem felébredéséhez. Amíg szolgálataikra nincs igény, a Bohrokok fészkükben alszanak. A Toa Mata és a későbbi Toa Nuva számára azért jelentettek veszélyt, mert Makuta Teridax nem a megfelelő körülmények között és időpontban ébresztette fel a rajokat. A Toa Mata Protodermiszbe zárta a királynőket, ezzel megbénítva a rajt, majd a fejlettebb és erősebb Bohrok-Kal különítményt is legyőzte. Miután azonban Mata Nui szigetének népe biztonságban volt, és nyilvánvalóvá vált a Bohrokok céljának szükségszerűsége, a Toák szabadjára engedték a rajokat.

Történet Szerkesztés

Ahogyan a Matorán Univerzum lakóinak legtöbbjét, a Bohrokokat is a Nagy Lények hozták létre. Az Av-Matoránok némelyikénet azt a sorsot rendelték el, hogy élete végével teste rovarszerű, mechanikus lénnyé alakuljon, amely hordozóként működhet a Kranák számára. A Bohrokok megalkozásához a Nagy Lények egyik korábbi teremtményeik, a Baterrák külsejét vették alapul. Rendeltetésük az volt, hogy tisztítsák meg a Matorán Univerzumnak otthont adó óriásrobot testét a növényszettől: mivel az óriásrobot eredeti célja más bolygók tanulmányozása, a beilleszkedés végett szigetekké változtatta azon részeit, amelyeket nem borított víz. Hogy folytathassa útját, az arcát fedő szigetet el kellett pusztítani. A Bohrokok elméjében ennek okán visszhangzik a parancs, miszerint: "mindent el kell takarítani". Miután megalkották őket, a Nagy Lények a Metru Nui alatt húzódó fészekbe helyezték a Bohrokok rajait, élükre pedig két királynőt, a Bahragot állították, melynek tagjai Chadok és Ghadok voltak.

Tudjuk,hogy a Makuta Testvériség nagyon jól ismerte a Bohrokokat;a Testvériség ugyanis parancsot adott az Exo-Toa páncélok megalkotására,hogy legyen néhány üzembiztos a lehetséges Bohrok invázió leverésére. Ezen kívül megbízták a Nynrah Szellemeket Bohrok másolatok készítésével,a rajok hatalomra törésének megakadályozására.

Az első ismert találkozása Bohrok és Matorán között Metru Nuin történt. Egy csapat fénykőbányász véletlenül betört egy Bohrok fészekbe Onu-Metru mélyén. Bent felfedezték a „Bohrok” szót a falba vésve. Több rovart azonnal az Archívumba szállítottak,ahol Levéltárosok közreműködésével megállapították,hogy a Bohrok nem organikus,csupán a bennük nyugvó Krana élő test. Ezen kívül semmilyen jel nem utalt arra,hogy a Bohrokokat valaha megépítették volna. Egy Mavrah nevű Levéltáros hipotézise alapján a Bohrok valaha biomechanikus lény volt,amit valahogyan nem gondolkodó lényekké fejlesztettek organikus agyakkal a belsejükben. Ez a teória azóta kiveszett az emlékekből.

A Mata Nuiról Metru Nuira való visszatérés során a Toa Nuva belebotlott néhány Bohrokba. Ezeket már nem Krana,hanem Teridax által befogott férgek irányították. Utólag ezek elmenekültek.

1000 évvel a korábbi veresége után Teridax egy jelet küldött az elsődleges Bohrok rajok felébresztésére. A terve működött,a Bohrokok feltörtek Mata Nui felszínére,és invázióba kezdtek.. A Toa Mata szembeszállt ezekkel a hordákkal,gyűjtögetve mindegyik Krana típust. A fenyegetés forrását követve eljutottak a Bahrag földalatti odújába. Az ikrek bebörtönzése után a Matoránok átprogramozták a Bohrokokat(Krana nélkül),hogy segítsenek felépíteni a falvakat,amelyeket korábban elpusztítottak. Azonban az összes Bohrok és kisebb segítőik,a Bohrok Vák mind visszatértek a fészkükbe,amikor a Bahragok a szabadulás szélére kerültek a Bohrok-Kal elit osztagának köszönhetően.

Egy-két hónappal később,egy tekercsről szerzett utasításokat követve a Nagy Templomban,a Toa Nuva visszatért a Bahragok fészkébe,és kiengedték őket,akik felébresztették a rajokat,hogy teljesítsék pusztító feladatukat. Ezalatt a Bohrokok akadály nélkül dolgoztak,kivéve amikor Kardas Sárkány megérkezett. Sok Bohrokot elpusztított,mielőtt a rajok megsebesítették volna. További nehézségek híján a Bohrokok gyorsan befejezték a feladatukat,és visszatértek a fészkekbe aludni.

A Makuta Testvériség vezette Metru Nui elleni ostrom idején Toa Krakua Hang erői segítségével felébresztett egy kis csapat Bohrokot az Archívumban. A csoport ezután Ta-Metruban a felszínre jutott. Itt ellenséges Rahkshiba botlottak,akik a Mata Nui felé vezető utat zárták el. a Bohrokok harcot kezdeményeztek,és miután győzelmet arattak,gyorsan Mata Nui felé vették az irány beprogramozott felaladtukat teljesíteni.

A Királyság-Alternatív Univerzum

Egy Alternatív Univerzumban a Nagy Szellem halála után ismét felébredtek a Bohrokok Mata Nui szigetén. Mivel többé nem volt okuk teljesíteni a szigetet megtisztító hadműveletet,a Matoránok mellé szegődtek.

Képességek és Jellemovások Szerkesztés

A Bohrokok rovarszerű,robot felépítésű lények,átlagosan Krana irányítja őket,amely telepatikus úton kap parancsokat a Bahrag királynőktől. A Krana a Bohrok legnagyobb erőssége,asszimilálhat másokat a rajba,de emellett ez a legnagyobb gyengéjük is. Ha eltávolítják a Bohrokból,az működésképtelenné válik,ennél fogva tehetetlenek lesznek,és nem követik többé a királynők parancsait. Habár Mata Nui matoránjai képesek voltak módosítani a Bohrokok,hogy azok teljesítsék a parancsaikat.

A Bohrokok meghosszabbítható nyakkal rendelkeznek,amelynek segítségével rövid időn belül nagy távolságra lökhetik előre fejüket. Ezt leginkább arra használják,hogy áttörjenek az akadályokon légkalapács stílusban,vagy végső esetben kilőni támadójuk arcára a Kranát.

Gyorsabb utazáshoz a Bohrokok összetömörítik testüket gömb alakú formába,de a fészekben is ilyen alakban nyugszanak. Ebben a formában nagy sebességgel gurulhatnak a felszínen,és ha Krana Vu van bennük,rövid távon repülni is képesek.

Ha egyedül túl nehezen legyőzhető ellenféllel találkoznak,a Bohrokok képesek úgynevezett Bohrok Kaitává összeállni,amely magában hordozza a három különféle Bohrok tulajdonságát egy erősebb lényként.

Fajok

A Bohrokoknak hat alfaja létezik:

Tahnok,a Tűz Bohrok Gahlok,a Víz Bohrok Lehvak,a Sav Bohrok Pahrak,a Kő Bohrok Kohrak,a Jég Bohrok Nuhvok,a Föld Bohrok

Mindegyik faj egy pár pajzson keresztül koncentrálja a saját elemi erejét,amelyeket a kezeiken viselnek. A hat faj erőiből adódóan különféle módon teljesítheti a küldetését,sőt megfelelő Bohrok Vák is segítik őket.

Készlet Leírás Szerkesztés

Az összes Bohrok készlet 2002-ben jelent meg tartályos készletként. Ha egy kart megnyomtunk a hátán,a feje előre lőtt,és visszaugrott,ha elengedtük. Minden Bohroknak saját homloklemeze volt a különálló elemi színűkkel és átlátszó műanyaggal keverve,hogy látható legyen bennük a Krana. A Bohrokok szemeit lefelé nyomva kinyílt a lemez,és kilőtte a Kranát.

Megjelenések Szerkesztés

  • Védelem
  • A Történelem Fala(csak említve)
  • Bohrok Promó Képregény
  • 2. McDonald’s Képregény:A Toa Története
  • BIONICLE Krónikák 2:Jönnek a Bohrokok
  • 4.képregény:A Bohrok ébredése
  • 3.McDonald’s képregény:A Raj titka
  • 5.képregény:Csapdába csalni egy Tahnokot
  • 6.képregény:A fészek felé
  • 7.képregény:Mi rejtőzik odabenn
  • 8.képregény:A Toa vége?
  • BIONICLE Krónikák 3:Makuta Bosszúja
  • 11.képregény:Egy idő-kérdés…
  • BIONICLE:A Fényálarc Könyv
  • BIONILE:A Fényálarc
  • 15.képregény:Titkok és Árnyak(csak említve)
  • BIONICLE Kalandok 1:Metru Nui rejtélye(csak említve)
  • BIONICLE Kalandok 6:Árnyak Labirintusa(csak említve)
  • BIONICLE Kalandok 9:Árnyak Hálójában(csak említve)
  • BIONICLE Legendák 7:A Verem Rabjai(csak említve)
  • Toa Nuva Blog
  • 12.5 képregény(csak említve)
  • A Királyság(egy alternatív univerzumban)
  • BIONICLE Legendák 10: Titkok Mocsara
  • BIONICLE Legendák 11:A Végső Küzdelem(csak említve)
  • Takanuva Bolg(csak említve)
  • Végzet Háború
  • BIONICLE:A BIONICLE Hivatalos Kézikönyv
  • BIONICLE Gyűjtői Matrica Könyv
  • BIONICLE:Metru Nui- A Legendák Városa(csak említve)
  • BIONICLE Enciklopédia
  • BIONICLE Világ
  • BIONICLE Fejlesztett Enciklopédia
  • BIONICLE:Makuta Útmutatója az Univerzumban
  • Mata Nui Online Game
  • Bohrok Reklámanimációk
  • Mata Nui csatája(nem valós megjelenés)
  • Bohrok Online animációk
  • BIONICLE:Matorán kaladok(nem valós megjelenés)
  • Toa Nuva Reklám CD
  • Bohrok-Kal Online Animációk(csak említve)
  • BIONICLE-A Játék(nem valós megjelenés)
  • Mata Nui Online Game 2:Az utolsó Krónikás(csak említve)
  • BIONICLE:Árnyak Labirintusa(nem valós megjelenés)
  • BIONICLE Heroes(nem valós megjelenés)