BIONICLE Wiki
Advertisement

Mata Nui, a Nagy Szellem egy nagyhatalmú teremtmény volt, akinek gigászi, mechanikus teste adott otthont a Matorán Univerzumnak. Mata Nuit az Agori fajból való Nagy Lények alkották meg, azzal a céllal, hogy más bolygókat tanulmányozzon, felhalmozott információit pedig arra használja fel, hogy meggyógyítsa az Agorik saját bolygóját, a széthasadás szélére került Spherus Magnát. Miután a rendeltetésük szerint az akaratát tolmácsoló Makuta Testvériség Makuta Teridax vezetésével elárulta és elbitorolta a testét, Mata Nui évezredeken keresztül haldoklott, majd a Ignika Kanohiba kényszerült és kirepült a világűrbe. Ezt követően a Spherus Magna szétszakadása után maradt Bara Magna bolygóján öltött testet, ahol barátságot kötött az Agorikkal, és sikeresen legyőzte Makutát, saját testének egy korábbi változatának segítségével. Mata Nui ezután teljesítette feladatát, miszerint újrateremtette Spherus Magna bolygóját, ő maga pedig megtért az Ignika Kanohiba, az Élet Maszkjába.

A Nagy Szellem Robot[]

Mata Nuit a Spherus Magna bolygón őslakos Agori fajba tartozó Nagy Lények alkották meg, hozzávetőleg 100 000 évvel a Bionicle történetének eseményei előtt. Míg a Nagy Szellemen végzett munkálatok folytak, a Nagy Lények egy Tren Krom nevezetű teremtményt bíztak meg a Matorán Univerzum felügyeletével, aki Karda Nui szigetén állította fel székhelyét, és akit később egy másik szigetre zártak. Mata Nui tudatát a Metru Nui metropolisza alatt található Központi Számítógépbe helyezték.

Advertisement