BIONICLE Wiki
Advertisement

A Vortixx faj Xia sziget legnépesebb lakója, kiket a Nagy Szellem, Mata Nui teremtet meg. Roodaka a leghíresebb Vortixx.

eredendő oldal: Fajok

Történelem[]

A Nagy Szellem alkotta őket. Xia ipari üzemekkel telerakott szigetét lakják. Javarészt iparral foglalkoznak, olyan dolgokat állítanak elő mérgező gázokat eregető gyáraikban, amelyekre más sziget lakóinak szüksége van, főképp fegyvereket.

A szigetet a nők uralják, a férfiak kevés joggal rendelkeznek, és ők végzik a legkeményebb, legpiszkosabb munkákat.

A xiai társadalom korai szakaszában a termelők magas árakat követeltek az előállított termékeikért. A Makuta Testvériségének néhány tagja avatkozott közbe, és az árakat csökkentették. Ekkor az egyik Makuta, Mutran véletlenül a szigeten hagyta egyik kísérletét, egy élő követ. Ez az idő múlásával egy heggyé nőtte magát ("A Hegy"), melyet a lakosok érdeklődve indultak felfedezni. A magaslat azonban mindet felfalta. Hamarosan egyfajta átkelési rítussá vált a hegy megmászása. Csak az bizonyul "igazi" Vortixx-nak, aki túléli a mászást, valamint szociális előnyökben is részesül. Roodaka kétszer is bizonyított, egyik alkalommal hátrahagyta mászótársát. Miután bűnösnek találták mind a Sötét Vadászok, mind a Makuta Testvériségének elárulásáért és besúgásért, visszamenekült szigetére.

A xiaiak egykor szorosan együttmőködtek a Hat Királyság Szövetségével, fegyverekkel látták el őket.

A Kanohi Sárkánynak nevezett óriás Rahi szörnyet, miután Metru Nuiban legyőzték és jégbe fagyasztották, Xiára szállították. Amikor egy másik vadállat, a Tahtorak is a szigetre került (Botar, Mata Nui Rendjének egy szolgája teleportálta oda a hecc kedvéért), a két szörny egymásnak esett, és a gyártelepek nagy részét letarolták. Toák segítségére volt szükség a harcoló felek lecsillapításához. Roodakát ekkor kényszerítették arra, hogy a Rahagákat visszaváltoztassa Hagah Toákká. Később ők őrködtek a sziget fölött. Roodakát foglyul ejtették, és a Verembe zárták.

A Végzet Háború alatt a Rend parancsára a sziget Sötét Vadász megszállás alá került. Az Árnyékos, a Vadászok vezére azonban saját agendáját teljesítette, és a lerombolt épületek közt egy, a romok közt kutató lakosa lett figyelmes. Megfojtotta, és ő maga ásta elő a tárgyat, egy vírusokat tartalmazó szelencét. Ugyanazok a vírusok voltak benne, melyekkel eredetileg kómába ejtették a Nagy Szellemet. Hogy eltitkolja felfedezését, az Árnyékos végzett egyetlen barátjával, Ősivel, aki (tudtán kívül) a Rend kettős ügynöke volt.

Xia lakosainak sorsa, így, hogy az univerzum fölött a gonosz Makuta uralkodik, jelenleg ismeretlen. Valószínűleg hamarosan munkába állnak zsarnoksága alatt.

Képességek és jellemvonások[]

Páncélozott fekete lények éles karmokkal. Intelligens faj. Roodaka az egyetlen közülük, aki speciális árnyék hatalommal rendelkezik, miután önmagát edzve behatolt saját énjének sötét oldalába. Rhotuka rotorjának ereje a mutáció.

A Vortixx faj se nem gonosz, se nem jó. Egyedül a nyereség érdekli őket, így bárkivel szövetkeznek. Amíg megkapják fizetségüket, nem érdekli őket a körülöttük lévő világ.

Ismert Vortixx-ok[]

  • Roodaka
  • Egy hím Vortixx, aki Roodakával akarta megmászni ”A Hegyet”, de belehalt
  • Néhány Vortixx, aki hegymászás közben meghalt
  • A Vortixx, aki Iruininek említette, hogy vigyázzon a Tahtorakra nehogy megegye ”A Hegy”
  • Egy hím Vortixx, akit megölt az Árnyékos
  • Néhány Vortixx a Barraki seregéből

Érdekességek[]

  • Minden Vortixx egyformán néz ki, a hímek és nőstények egyaránt, és csupán sajátos testbeszédük, valamint a hangjuk alapján lehet megkülönböztetni őket. Mivel a női Roodaka volt az elsőként megtervezett Vortixx, a faj alaptulajdonságai közé tartozik a lófarokszerű képződmény a fej hátulján, két lelógó "konty" a fej mindkét oldalán, széles derék és domború mellpáncélzat, valamint a magassarkú-szerű lábvédők.
  • Az Árnyjáték című képregényben egy zöldesfekete színű hím Vortixx-ot látunk, holott minden Vortixx fekete. Valószínűleg azért színezték így, hogy a fiatal olvasók meg tudják különböztetni Roodakától, akit helyesen feketére színeztek.
Vortixx
Roodaka Roodaka, a legismertebb Vortixx
Fajok
Képesség(ek) Ismeretlen
Terület(eik) Xia
Státuszuk Aktív
Kiejtés Vor-tiksz
Advertisement