FANDOM

A Zyglak faj tagjai hüllőre emlékeztető lények voltak, amelyeket a [[Nagy Lények]] véletlenül alkottak meg a Matoránok és Kranák teremtésekor.

Történetük Szerkesztés

Mikor a Nagy Lények megalkották a Kranákat, a gondolkodó, organikus lényeket, felfedezték, hogy az energizált protodermisz hatásainak kitett anyagból egy másik, rahira emlékeztető, azaz állatias faj született. Miután teremtőik megtagadták őket, a hüllőszerű, vad Zyglakok meggyűlölték a Matoránokat és a Nagy Szellemet, és Mata Nui testének sötét szegleteiben húzták meg magukat, mint például romok közt és Voya Nui földalatti üregeiben. A Hang első Toája, Orde feladata volt, hogy ereje segítségével megszelídítse a Zyglakokat, azonban a Toa nem volt elég türelmes ahhoz, hogy megfelelően végezze el a megbízást. Így a Zyglakok csak még vadabbá váltak. Az évek során a Zyglakok számos Toával végeztek, többek közt a Toa Codrak teljes csapatával, Lesovikkot leszámítva. A Toa Inika szintén megküzdött egy csapat Zyglakkal, akik a Voya Nuit Mahri Nuival összekötő kőtölcsérben tanyáztak. A Toákat követő Piraka, Vezon a lények fogságába esett, akikkel azonban a többi Piraka végzett.