FANDOM

"Mam przed sobą wspaniałą kamienną bramę. Ścieżkę, która tu prowadzi, okala sześć niezwykłych, olbrzymich głów z kamienia. Ciekawe czy one też są dziełem Hafu, rzeźbiarza, z którym przed chwilą rozmawiałem?"
Takua, Mata Nui Online Game
Ścieżka Proroctwa
Path of Prophecies
Miejsce
Położenie Opodal Po-Koro
Status Zniszczona
Ścieżka Proroctwa była udekorowaną rzeźbami drogą wiodącą do wioski Po-Koro na wyspie Mata Nui.

Historia

Ścieżka Proroctwa była dziełem Po-Matoranina Hafu. Powstała ona niedługo po osiedleniu się Matoran z Metru Nui na Mata Nui. Po obu stronach drogi znajdowały się po trzy rzeźby matorańskich głów, a wejście do Po-Koro przyozdabiała kolejna rzeźba wykonana w podobnym kształcie.

Podczas inwazji Bohroków, grupa Po-Matoran dostrzegła Tahnoki zbliżające się do Po-Koro. Zdecydowano, by zrzucić rzeźby na Ścieżkę Proroctwa w ramach powstrzymania Bohroków, mimo protestów Hafu. Hewkii przygotował eskortę dla Hafu, lecz wtedy Tahnoki przypuściły atak z zaskoczenia. Gdy strażnicy Po-Koro przygotowali się do odparcia Bohroków, zobaczyli, że Hafu zaczął zrzucać swoje rzeźby, by ocalić przyjaciół. Niestety, to działanie zostawiło go samego z rojami Tahnoków.

Jobs

Po-Matoranie pracują przy rzeźbie na Ścieżce Proroctwa

Nim Krana wystrzelona przez jednego z Tahnoków mogła dotknąć Hafu, pojawił się Pohatu i ocalił Matoranina. Toa użył swej Komau, by zmusić Hewkiiego do kopnięcia piłki Kolhii w formację skalną, na której stał Pohatu, która przez uderzenie wypchnęła Pohatu w górę - niczym katapulta - i posłała Toa i Hafu w stronę murów grodu. Toa Kamienia spowolnił wtedy upadek przy użyciu Miru i wylądował na murach Po-Koro. Mimo to, Bohrokom udało się przypuścić skuteczny atak na wioskę i wszyscy jej mieszkańcy musieli ewakuować się do Ga-Koro.

Zniszczona Ścieżka Proroctwa została odbudowana jakiś czas po pokonaniu Bohrok-Kal. W trakcie Turnieju Kolhii, Hahli przybyła na Ścieżkę Proroctwa, gdzie zobaczyła dwóch Po-Matoran, Hafu i Kamena, pracujących przy jednej z rzeźb. Wejście do wioski było również dodatkowo strzeżone przez Ally'ego i Piatrę.

Kiedy przebudzone na nowo Bohroki oczyściły Mata Nui, Ścieżka Proroctwa została całkowicie zrównana z ziemią.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Kroniki

Animacje

Gry online