FANDOM

Świątynia Akidy
TAOLB Temple of the Water Creature
Miejsce
Status Nienaruszona
Położenie Region Wody

Świątynia Akidy jest miejscem kultu Istoty Wody i ukrycia Złotej Maski Jedności Wody na Okoto.

Historia

Świątynia ta została zbudowana jako miejsce czci Akida, Istoty Żywiołu Wody. Na krótko przed walką Ekimu i Makuty, Obrońca Wody Owaki przybył do świątyni, aby zdobyć od Akidy Kryształ Wody, z którego Ekimu wykuł następnie złotą maskę dla Toa Gali.

Po walce braci i kataklizmie, jaki był jej następstwem, w świątyni ukryto Złotą Maskę Jedności Wody i powierzono ją w opiece Akidzie, wierząc, że artefakt, by oddać go w ręce śmiertelników.

Tysiące lat później, Zjednoczycielka Wody Gali wyruszyła na poszukiwanie Akidy. Po zanurkowaniu w oceanie w Regionie Wody i eksploracji głębin, zobaczyła ogromny wir wodny. Zatrzymała się, by go obserwować, a wtedy podpłynęła do niej Akida. Istota Wody zgodziła się zaprowadzić bohaterkę do świątyni ze złotą maską i, ku przerażeniu Toa, wpłynęła z nią prosto w wir. Gali i Akida wynurzyły się następnie tuż obok świątyni i razem wpłynęły do środka, by zdobyć maskę.

Przywdziawszy maskę, Gali była gotowa, by połączyć się ze swoją Istotą Żywiołu. Toa i Akida zjednoczyły się, a wtedy Gali doświadczyła wizji, w której ujrzała Maskę Kontroli Makuty ukrytą w Labiryncie Kontroli. Następnie razem z Istotą powróciła do Miasta Twórców Masek, gdzie spotkała się z Ekimu i pozostałymi Zjednoczycielami.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Kroniki

Seriale TV

Zobacz też