FANDOM

Świątynia Ikira
JTO Ikir Guarding Shrine
Miejsce
Status Nienaruszona
Położenie Region Ognia

Świątynia Ikira jest miejscem kultu Istoty Ognia i ukrycia Złotej Maski Jedności Ognia na Okoto.

Historia

Świątynia ta została zbudowana jako miejsce czci Ikira, Istoty Żywiołu Ognia. Na krótko przed walką Ekimu i Makuty, Obrońca Ognia Mamuk przybył do świątyni, aby zdobyć Kryształ Ognia, z którego Ekimu wykuł następnie złotą maskę dla Toa Tahu.

Po walce braci i kataklizmie, jaki był jej następstwem, w świątyni ukryto Złotą Maskę Jedności Ognia i powierzono ją w opiece Ikirowi, wierząc, że była zbyt potężna, by oddać ją w ręce śmiertelników.

Tysiące lat później, Zjednoczyciel Ognia Tahu przybył do budowli po swoją złotą maskę. Aby się do niej dostać, użył swych mocy Ognia do zmanipulowania fal na jeziorze lawy otaczającym świątynię i, surfując na kawałku skały, stanął przed wejściem do sanktuarium. Niemal natychmiast został zaatakowany przez Ikira i stanął z nim do walki.

W trakcie potyczki Toa Ognia uświadomił sobie, że nie chodziło wcale o zdominowanie Istoty Żywiołu, a pokazanie, że jest się jej równym. Po oddaniu pokłonu Ikirowi, Toa i Istota Żywiołu wkroczyli do świątyni, gdzie Tahu odnalazł złotą maskę. Po jej przywdzianiu, połączył się z Ikirem, zyskując dostęp do nowych mocy. Następnie Toa i jego nowy towarzysz opuścili świątynię, by powrócić do Miasta Twórców Masek.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Kroniki

Seriale TV

Zobacz też